Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

DHL testuje w Warszawie elektryczny rower towarowy

infobike
01.09.2021 12:15
0 Komentarzy
Do 2025 roku DHL Express chce realizować aż 70% usług w Polsce przy użyciu czystych środków transportu. Firma do 2025 zakłada zredukowanie swojej emisji CO₂ o połowę, a do 2050 roku do zera.

Na początku sierpnia 2021 roku DHL Express rozwinął swoją naziemną flotę o pierwszy elektryczny rower towarowy i prowadził program pilotażowy w Warszawie. Średnio, podczas jednego dnia pracy rowerowy kurier DHL Express pokonywał w fazie testów 20–25 km

Po zakończeniu fazy testów na terenie Warszawy, rowerowi kurierzy będą obsługiwać specjalnie zaprojektowane trasy o zasięgu do 35 km dziennie. W 2022 roku DHL Express planuje wprowadzenie do naziemnej floty kilka kolejnych e-rowerów w innych miastach w Polsce.

Testy zaczęliśmy od biurowej części Mokotowa, a aktualnie rozszerzamy trasy o rejon Miasteczka Wilanów. Z uwagi na lokalizację naszego hubu przeładunkowego i dzienne limity kilometrów, które może pokonać rowerowy kurier, w pierwszej kolejności postawiliśmy na dzielnice znajdujące się w bliskiej odległości od naszej siedziby w okolicy Lotniska Chopina. Po zakończeniu fazy testów, rower elektryczny zostanie w Warszawie i będzie wykorzystywany przez kurierów DHL Express na specjalnie wyznaczonej trasie

komentuje Edwin Osiecki, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w DHL Express Polska.

Kurier rowerowy, podobnie jak inni pracownicy DHL Express, obsługujący trasy pojazdami dostawczymi, posiada swój rejon i dostarcza paczki w obrębie ustalonego obszaru. Aktualnie firma opracowuje dokładne trasy docelowe, których zasięg nie przekroczy 35 km dziennie. Pracownicy DHL Express mają do dyspozycji model DHL Chariot, którego ładowność wynosi 200 kg, a dozwolona waga całkowita z uwzględnieniem kierowcy i ładunku to 500 kg.

Jesteśmy zadowoleni z efektów pilotażu i w przyszłym roku chcemy wykorzystywać ekologiczne rowery w innych polskich miastach. Planujemy, że w 2022 roku do naziemnej floty DHL Express dołączy jeszcze kilka nowych rowerów towarowych. Nasze działania związane z zieloną logistyką idą jeszcze dalej – do 2025 roku chcemy realizować aż 70% usług w Polsce przy wykorzystaniu czystych środków transportu, a ponad połowa naszych usług będzie oparta o ekologiczne łańcuchy dostaw. W tym celu stale optymalizujemy trasy kurierskie i lotnicze

dodaje Edwin Osiecki.

Uzupełnienie floty DHL Express o rower elektryczny jest kolejnym krokiem w kierunku realizacji strategii GoGreen na rzecz zrównoważonego rozwoju i osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Strategia środowiskowa DHL polega na zmniejszeniu zużycia energii i paliw przy jednoczesnym zwiększeniu wykorzystania alternatywnych układów napędowych i zrównoważonych paliw. Rozwiązania zielonej logistyki minimalizują emisje CO₂ w całym łańcuchu dostaw, równoważą emisję gazów cieplarnianych dzięki zakupowi kredytów węglowych i inwestycjom w światowe projekty ochrony klimatu, pomagają klientom zrozumieć ślad węglowy i pokazują, jak zminimalizować jego wpływ na środowisko naturalne.

Elektryfikacja floty to jeden z głównych filarów strategii GoGreen. W kwietniu br. DHL Express zakupił w Europie 100 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych, a do 2030 roku planuje powiększyć swoją europejską flotę o ponad 14 tysięcy takich pojazdów. Firma niedawno ogłosiła również, że jako pierwsza na świecie zamówiła 12 elektrycznych samolotów towarowych „Alice” firmy Eviation, które zostaną przekazane DHL Express do 2024 roku.

Komentarze