Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co dalej z Radomskim Rowerem Miejskim?

infobike
10.12.2020 17:55
0 Komentarzy

Radomianie mogli korzystać z rowerów miejskich przez trzy sezony, od 2017 do 2019 roku. Po zakończeniu sezonu Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji zdecydował, że na razie nie ogłosi przetargu na obsługę Radomskiego Roweru Miejskiego. 

Radomski Rower Miejski cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem w pierwszym sezonie, gdy rowery wypożyczono 133 tys. razy, ale potem liczba wypożyczeń spadała przede wszystkim przez fatalny stan techniczny rowerów. W trzecim sezonie stan rowerów się poprawił, ale radomianie stracili zaufanie do systemu. W efekcie wypożyczeń było o 51 tys. mniej niż w pierwszym sezonie.

Po zakończeniu umowy z operatorem, firmą Nextbike, MOSiR przejął rowery i stacje, a kolejny przetarg ogłosił już tylko na trzyletnią obsługę systemu. Chciał za to zapłacić maksymalnie 1,8 mln zł, ale jedyna oferta złożona przez Nextbike była o ponad 800 tys. zł droższa. MOSiR przetarg unieważnił i radomianie w kończącym się roku nie mogli korzystać z rowerów publicznych.

Co w przyszłym roku?

Zdecydowaliśmy, że w tym roku nie będziemy rozpisywać przetargu. – Czekamy na styczeń i luty, zobaczymy, jaka będzie sytuacja epidemiczna, bo obowiązki, które wiążą się z dezynfekcją rowerów, mocno zdeterminują też nasze oczekiwania wobec operatora. Do tej pory sezon rozpoczynaliśmy 1 kwietnia, mamy jeszcze trochę czasu

– mówi Robert Dębicki, dyrektor zarządzający MOSiR-u

Sezon 2020 był dla rowerów miejskich trudny. Dwa lata temu liczba wypożyczeń w systemie Veturilo w sierpniu często przekraczała 50 tys. dziennie. W tym sezonie ledwo dobija do 30 tys., choć sytuacja i tak jest już znacznie lepsza niż w maju, gdy miejskie jednoślady wróciły po miesięcznej przerwie spowodowanej rządowym zakazem jazdy. Wtedy było ok. 20 tys. wypożyczeń na dobę.

Korzystanie z Radomskiego Roweru Miejskiego ułatwi z pewnością rozbudowa infrastruktury. W kończącym się roku dla rowerzystów miasto wybudowało 12 km dróg, w przyszłym będzie ich o pół kilometra więcej. To ułatwi decyzję o przesiadce na dwa kółka tym, którzy boją się wyjechać rowerem na jezdnię. Bractwo Rowerowe postuluje też od dawna rozbudowę systemu do 40 stacji, tak by łatwo było do nich dotrzeć. W poprzednim sezonie radomianie mogli wypożyczać rowery w 25 stacjach miejskich i dwóch prywatnych, ale włączonych do systemu.

Komentarze