Ciąg dalszy kłopotów Mevo 2.0. Rowery od Segwaya mają uratować start systemu
CityBike Global – operator Mevo 2.0 zastosuje nowe rowery elektryczne w systemie wyprodukowane przez firmę Segway, która będzie też wytwórcą nowej aplikacji.
We flocie pozostanie tysiąc klasycznych jednośladów firmy Vaimoo. Oba modele poza wymaganymi certyfikatami bezpieczeństwa, pomyślnie przeszły dodatkowe testy wytrzymałościowe. Testy wewnętrzne nowego systemu odbędą się w połowie sierpnia, II etap – z udziałem połowy floty, w wykonaniu mieszkańców zaplanowano na wrzesień br.
Mevo 2.0 – przerwane testy
Przełom kwietnia i maja nie były dobrym czasem dla projektu systemu roweru publicznego Mevo 2.0, którego połowa floty miała wyruszyć pierwotnie na ulice metropolii już pod koniec maja. Najpierw wstrzymano testy. Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot (OMGGS) odpowiadający za realizację Mevo 2.0 przystał na prośbę operatora – hiszpańskiej firmy City Bike Global (CBG), która chciała dopracować aplikację i system IT do obsługi wypożyczeń.
Kilka dni później okazało się, że jednoślady ze wspomaganiem elektrycznym w systemie roweru publicznego w Sztokholmie, którym od roku zarządza CBG, nie są bezpieczne. W kilku egzemplarzach złamały się ramy, a ten sam model, od włoskiego producenta Vaimoo, miał być wykorzystywany w Mevo 2.0.
Przedstawiciele OMGGS oznajmili, że metropolitalny rower nie ruszy, dopóki Hiszpanie nie zaproponują rozwiązania gwarantującego bezpieczeństwo użytkownikom w pomorskiej metropolii.
Rozwiązanie problemu przedstawiono dwa tygodnie później, w środę, 24 maja, w gdańskiej siedzibie CBG w Młyniskach, w której magazynach przechowywane są czerwone rowery systemu – tysiąc jednośladów klasycznych. Część dostawy rowerów firmy Vaimoo, które pozostaną w systemie.
Już od 28 kwietnia nasi eksperci rowerowi testowali prezentowali dziś rower firmy Segway, wówczas jako potencjalny rower systemu Mevo. Dziś możemy poinformować, gdy formalności zostały dopięte, że wspólnie z operatorem pracowaliśmy od dawna, by Mevo nie podzieliło losów sztokholmskiego roweru miejskiego – powiedział Michał Glaser prezes zarządu OMGGS
Nowy model dla systemu Mevo to produkowany przez znany koncern Segway rower ze wspomaganiem elektrycznym i automatyczną skrzynią biegów. Waży 40 kg, czyli o 4 kg więcej niż jego poprzednik firmy Vaimoo
Od dawna śledzimy, co się dzieje w Sztokholmie, jestem w bezpośrednim kontakcie z moim tamtejszym odpowiednikiem. Na wieść o przypadkach tlących się baterii, a później łamiących się ramach, nie było możliwości, byśmy pozwolili na wyjazd tych rowerów w metropolii. CBG zaproponował wymianę na nowych. Zażądaliśmy spotkania z producentem, by upewnić się, czy dostarczą rowery w terminach zaproponowanych przez operatora. Równocześnie rowery elektryczne Segway i klasyki firmy Vaimoo, które pozostaną częścią systemów, poddaliśmy próbom wysiłkowym pod kątem wytrzymałości w specjalistycznym laboratorium we Francji. Jeden i drugi przeszły te próby pomyślnie – dodała Dagmara Kleczewska kierowniczka projektu Mevo.
Harmonogram dostaw, po podpisaniu aneksu do umowy z CityBike Global:
I etap testów w połowie sierpnia – minimalnie 10 dni, 100 rowerów
II etap testów i zarazem połowa floty (ok 2 tysiące rowerów) – minimalnie 21 dni wrzesień 2023
całość floty w najlepszej sytuacji wyjedzie na ulice metropolii we wrześniu, najpóźniej w I połowie listopada 2023.
Dagmara Kleczewska podkreśliła, że system będzie działał pełne sześć lat od momentu uruchomienia 100-procent floty. Opóźnienia związane z koniecznością wymiany rowerów nie mają tu żadnego znaczenia.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze