Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Chełm wybrał operatora Roweru Miejskiego. System obsłuży Nextbike

infobike
08.03.2022 19:09
0 Komentarzy
Program Rower Miejski w Chełmie zrealizuje firma Nextbike – ogłosił chełmski ratusz. Projekt, który miał swój początek w 2017 roku, doczeka się finału.

Chełmski Urząd Miasta wyłonił wykonawcę projektu Chełmski Rower Miejski. Prawdopodobnie w już maju użytkownicy będą mogli mknąć ulicami miasta nowymi rowerami miejskimi.

Warto wiedzieć, że wyłoniliśmy wykonawców, którzy zrealizują nasze miejskie inwestycje. Za realizację programu Rower Miejski w Chełmie odpowiadać będzie firma Nextbike  – czytamy na stronie Chełmskiego UM. 

Projekt systemu Chełmski Rower Miejski to element szerszego programu „Budowa niskoemisyjnego systemu transportu w Chełmskim Obszarze Funkcjonalnym” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Najbliżej jego finału było chyba jesienią 2018 roku, kiedy to UM Chełm ogłosił przetarg na wyłonienie dostawcy miejskich jednośladów. 

Jednak grudniu 2018 roku przetarg został unieważniony. Jak informował wówczas prezydent Jakub Banaszek, okazało się, że rowery nowszej generacji są tańsze od tych starszych. Władze miasta postanowiły więc konkurs powtórzyć. 

Chełmski magistrat ponownie ogłosił przetarg na rowery miejskie. Kolejne próby wyłonienia wykonawcy kończyły się niepowodzeniem. Postępowania trzeba było unieważniać, ponieważ zainteresowane firmy zgłaszały uwagi co do procedury przetargowej.

Ostatecznie przetarg na budowę systemu roweru miejskiego w Chełmie wygrała firma Nextbike.

Flota pojazdów to jednoślady typu klasycznego, cargo, ale także tandemy. Do tego stojaki, system wypożyczania rowerów, strona internetowa oraz aplikacja mobilna.

Powstanie 17 stacji rowerowych; 14 z nich stanie w granicach administracyjnych Chełma, dwie na terenie Gminy Chełm, a jedna na terenie Gminy Kamień. Poniżej podajemy dokładne lokalizacje stacji.

Szczegółowe zasady korzystania z systemu zostaną ujęte w regulaminie. Miasto zastrzegło jednak, że opłata aktywacyjna nie może być wyższa niż 15 zł, a stawka za każde rozpoczęte 30 minut jazdy nie może przekroczyć 1,5 zł. Natomiast opłata za cały dzień korzystania ma wynieść maksymalnie 15 zł. Będą też abonamenty.

Planowane lokalizacje stacji:

– ul. Lubelska (Przy McDonald’s)

– ul. Lubelska (Chełmski Park Wodny)

– Al. Armii Krajowej (Park Miejski)

– Al. Armii Krajowej (Busy)

– ul. Wirskiego (łącznik z ul. Lwowską)

– Al. 3-go Maja

– ul. Wojsławicka

– ul. Hrubieszowska

– ul. Wołyńska

– Plac Dworcowy

– ul. 1 Pułku Szwoleżerów

– Plac Tysiąclecia Państwa Polskiego

– Plac Gdański

– ul. Lwowska

– Zalew Żółtańce (Gmina Chełm)

– Gmina Chełm (obręb Janów)

– ul. Diamentowa (Gmina Kamień)

Komentarze