Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bydgoszcz: Nowa ścieżka oprotestowana przez rowerzystów

infobike
07.08.2009 14:12
0 Komentarzy

Jak informuje 'Gazeta Pomorska’: Nowa trasa dla cyklistów powstaje od piątku wzdłuż ściany lasu biegnącej od pętli tramwajowej w Myślęcinku do parkingów samochodowych i wejścia do bydgoskiego zoo. I choć inwestycja dopiero co ruszyła, to już została oprotestowana. Swoje niezadowolenie wyraził przede wszystkim zespół redakcyjny bydgoskiego portalu rowerowego Rower.byd.pl. Skupieni wokół niego amatorzy dwóch kółek, w specjalnym piśmie do dyrekcji Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku, zasugerowali budowę nawierzchni trasy z masy bitumicznej, a nie z kostki brukowej. 'Jak pokazuje praktyka osób na co dzień korzystających z roweru, kostka brukowa jest bardzo złym rozwiązaniem jeżeli chodzi o budowę infrastruktury dla rowerzystów i rolkarzy. Zgadzamy się z opinią, iż kostka brukowa niefazowana po położeniu jest gładka (choć nie idealnie), jednak każdego rodzaju kostka na drogach ma tendencje do tworzenia się nierówności i uskoków. Jednocześnie jest to nawierzchnia stwarzająca większe opory toczenia i wprowadzająca rower w wibrację. Odczuwają to szczególnie osoby korzystające z roweru bez zawieszenia. Dodatkowo jak pokazują istniejące już w Bydgoszczy inwestycje tego typu pomiędzy powstającymi zagłębieniami pomiędzy krawędziami poszczególnych elementów kostki często wybija trawa i inne chwasty.’ – piszą rowerowi aktywiści.
Ich apel pozostał jednak bez odpowiedzi. Bydgoscy drogowcy, którzy finansują całą inwestycję, twierdzą bowiem, że kostka jest praktyczniejsza. – Pod trasami rowerowymi często ciągną się różne instalacje podziemne, które lubią się psuć. Po ewentualnej naprawie drogi wylanej asfaltem zawsze pozostaje łata i związane z nią nierówności. W przypadku kostki brukowej takiego kłopotu już nie ma – tłumaczy Magdalena Kaczmarek z Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Dyrekcja LPKiW dodaje natomiast, że w przypadku ścieżki rowerowej w Myślęcinku do budowy zostanie wykorzystana tzw. kostka bezfrazowa, czyli bez rowków przy krawędziach. Według ich zapewnień trasa będzie gotowa jeszcze we wrześniu. Wićej na: http://www.rower.byd.pl/index.php?id=249 . 

Komentarze