Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bogatynia stawia na rozwój infrastruktury rowerowej: Plan na 20 kilometrów ścieżek

infobike
28.04.2025 11:30
0 Komentarzy

Bogatynia kontynuuje rozwój swojej infrastruktury rowerowej, a jednym z kluczowych projektów jest budowa ścieżki pieszo-rowerowej łączącej miasto z osiedlem Zatonie.

Nowa trasa, o długości 3,5 km, to zaledwie początek ambitnego planu, który ma na celu stworzenie aż 20 kilometrów dróg rowerowych w regionie. Inwestycje te mają na celu poprawę bezpieczeństwa rowerzystów, rozwój turystyki oraz ułatwienie codziennych dojazdów do miejsc pracy, w tym kopalni Turów.

Spis treści:

  1. Jakie korzyści przyniesie nowa ścieżka rowerowa w Bogatyni?
  2. Jakie są plany na dalszy rozwój infrastruktury rowerowej w regionie?
  3. Jakie elementy infrastruktury zapewnią bezpieczeństwo rowerzystów na nowej trasie?
Nowa trasa, o długości 3,5 km, to zaledwie początek ambitnego planu, który ma na celu stworzenie aż 20 kilometrów dróg rowerowych w regionie.
Nowa trasa, o długości 3,5 km, to zaledwie początek ambitnego planu, który ma na celu stworzenie aż 20 kilometrów dróg rowerowych w regionie.

Bezpieczna i nowoczesna ścieżka do Zatonia

Aktualnie trwa budowa pierwszej z tras, która przebiega od skrzyżowania z Aleją Solidarności aż do ul. Młodych Energetyków w Zatoniu. Przewidziany budżet to ponad 9 milionów złotych, a zakończenie budowy planowane jest na przyszły rok. Nowa ścieżka zapewni bezpieczny transport rowerowy nie tylko dla mieszkańców, ale także dla pracowników kompleksu Turów, którzy dzięki dwóm specjalnie zaplanowanym przejściom będą mogli wygodnie i bezpiecznie dojeżdżać do pracy.

Współpraca z powiatem i dalsze plany rozwoju

Władze Bogatyni nie zamierzają poprzestać na jednym projekcie. W przyszłości planowana jest budowa cyklostrady dolnośląskiej, która ma połączyć trójstyk z gminą Zgorzelec. Dodatkowo, we współpracy z powiatem zgorzeleckim, gmina ma w planach przebudowę drogi do Opolna-Zdroju, z dodatkową ścieżką rowerową, co ma poprawić komfort podróży rowerzystów.

Planowana infrastruktura rowerowa w liczbach

Do 2026 roku Bogatynia ma stworzyć sieć 20 kilometrów ścieżek rowerowych, co znacząco wpłynie na komfort życia mieszkańców i turystów. Projektowane ścieżki mają łączyć główne punkty miasta, poprawiając dostępność do atrakcji turystycznych oraz miejsc pracy. Co więcej, rozwój infrastruktury rowerowej wpisuje się w szersze działania na rzecz ochrony środowiska i promowania zdrowego stylu życia.

Komentarze