Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznański Rower Miejski wystartował, ale jego przyszłość nie jest pewna

infobike
01.03.2022 18:15
0 Komentarzy
Rowery funkcjonujące w ramach systemu Poznańskiego Roweru Miejskiego już można zobaczyć na ulicach miasta. System zaczął działać w nocy z poniedziałku na wtorek 1 marca. 

W tym sezonie będzie można korzystać ze 112 stacji 3G z 1000 rowerów (w tym trzy ze stacjami dla dzieci – Malta Ski, Termy Maltańskie i Rondo Śródka oraz 76 rowerów z fotelikami dziecięcymi), 833 rowerów 4G i 30 rowerów elektrycznych 4G, a także 178 miejskich stref postoju rowerów 4G.

Podobnie jak w poprzednim sezonie użytkownicy posiadający kartę PEKA z ważnym biletem okresowym będą mogli korzystać z bezpłatnych 30 minut podróży PRM. Pozostali muszą zapłacić za pierwsze 30 minut złotówkę.

W tym roku pojawiło się 8 nowych stref i 87 nowych rowerów 4G.  

Nowe lokalizacje stref 4G PRM to Strzeszyn PKM, Stary Strzeszyn (pętla), Strzeszynek, Rusałka, Cegłowskiej, Druskienicka, Wartostrada POSiR i Zawady (pętla tramwajowa).

Przyszłość Poznańskiego Roweru Miejskiego

Nie wiadomo jeszcze, czy i w jakim kształcie system będzie działać w przyszłym roku. Umowa z obecnym operatorem Poznańskiego Roweru Miejskiego wygasa bowiem 31 grudnia 2022 roku.

Jak wyjaśnia Zarząd Transportu Miejskiego pod uwagę brane są opcje obejmujące swoim zakresem zarówno rowery stacyjne 3G (które wraz z terminalami i stojakami są obecnie własnością ZTM w Poznaniu), jak i bezstacyjne 4G. Trudno jest obecnie prognozować, który model okaże się bardziej optymalnym i tańszym rozwiązaniem. 

Obecnie trwa analiza dokumentów złożonych przez potencjalnych operatorów systemu, którzy zgłosili swoje zainteresowanie w zakresie wstępnych konsultacji rynkowych, dotyczących uruchomienia oraz zarządzania i utrzymania systemu rowerów miejskich w Poznaniu od 2023 roku. 

Przeprowadzone konsultacje i analiza zebranych informacji mają pozwolić odpowiedzieć na szereg pytań i będą podstawą do podjęcia dalszych decyzji dotyczących najbliższej przyszłości systemu rowerów miejskich w stolicy Wielkopolski.

Komentarze