Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Alternatywa dla kurierskich motorowerów. Rewolucyjny rower elektryczny

infobike
17.12.2021 12:51
0 Komentarzy
Przez ostatnie lata na rynku przybyło wielu producentów BEV (pojazdów elektrycznych z akumulatorami) mniej okazałych gabarytów i skupionych na transporcie osobistym. Teraz  obok elektrycznych vanów-dostawczaków debiutuje elektryczny rower Zoomo One, mający zapewnić firmom ekologiczny sposób realizowania dostaw bezpośrednio do klientów.

Producent rowerów elektrycznych Zoomo z Sydney  zaprezentował właśnie ten model specjalnie z myślą o rynku amerykańskim, podkreślając, że swoją premierę zaliczy dopiero w 2022 roku. Chociaż nie będzie dostępny dla firm w Europie, dobrze jest śledzić poczynania modeli tego typu, bowiem z pewnością dotrą do nas po pewnym czasie, jeśli przyjmie się w USA. Tym razem wszystko rozbija się o trend wykorzystywania elektrycznych jednośladów przez kurierów.

Zoomo One ma być końcem dla motorowerów spalinowych i prawdziwym przełomem w sektorze, który wypiera hałaśliwe i zanieczyszczające środowisko motorowery oraz zapewnia najbardziej zrównoważony sposób dostarczania dużych paczek – a wszystko to w ramach 10-minutowych ram czasowych dostawy.

Jesteśmy u progu rewolucji pojazdów elektrycznych na całym świecie, a Zoomo One będzie kluczowym katalizatorem w napędzaniu tej zmiany. Zoomo One będzie oczywistym, inteligentnym zamiennikiem dla mniejszych, spalinowych pojazdów na naszych drogach- 

– powiedziała Mina Nada, prezes i współzałożycielka australijskiej firmy, a także była dyrektor wykonawcza Deliveroo,.

Elektryczny rower Zoomo One został zaprojektowany w celu zachęcenia firm kurierskich do porzucenia motorowerów spalinowych na rzecz bardziej ekologicznej alternatywy. Oczywiście ebike nie zastąpi tradycyjnych ciężarówek w realizowaniu dostaw między miastami, czy na poziomie miasto-wieś, ale w centrach miast powinien sprawdzić się nawet lepie i to nawet względem samych motocykli, dzięki możliwości korzystania z pasów dla rowerzystów.

Na rziee Zoomo nie ujawniło zbyt wiele szczegółów na temat specyfikacji napędu. Wiadomo tylko tyle, że ten ebike sięgnie po mniej wymagający w myśl konserwacji pasek z włókna węglowego zamiast konwencjonalnego łańcucha i że to od firm będzie zależeć wybór między klasą 2 lub 3 dla wspomagania do kolejno 32 lub 45 km/h. Zasilaniem silników w tylnej piaście zajmie się akumulator w dolnej części ramy o pojemności 1 kWh wzwyż, co ma zapewnić odpowiedni poziom energii na cały dzień roboczy.

Po stronie wyposażenia elektryczny rower Zoomo One posiada podsystem łączności mobilnej, co umożliwia zarówno zdalne monitorowanie, jak i śledzenie GPS. Na pokład może przyjąć do 58 kg przesyłek (40 kg z tyłu i 18 kg z przodu) w różnego rodzaju skrzynie dostawcze, dzięki elastycznym opcjom montażu dodatkowego osprzętu transportowego.

Resztę osprzętu uzupełnia przedni widelec i tylny amortyzator sprężynowy, 24-calowe kołach z oponami Schwalbe Big Ben, błotniki, hydrauliczne hamulce tarczowe „klasy motocyklowej”, czy zintegrowane oświetlenie LED. 

Ceny za egzemplarz Zoomo One zaczną się od 4000 dolarów, ale jak to ze sprzętem „dla firm” bywa, kwestia ceny jest zależna od samych zamówień.

Komentarze