Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

250000 pojazdów w ponad 400 miastach. TIER przejmuje Nextbike

infobike
16.11.2021 12:15
0 Komentarzy
TIER Mobility przejmuje firmę Nextbike, europejskiego lidera współdzielenia rowerów. Razem spółki działają w 400 miastach, w których oferują ćwierć miliona pojazdów: e-hulajnóg, e-skuterów, rowerów, e-rowerów i rowerów cargo. 

TIER, europejski operator mikromobilności z Berlina, przejmuje czołowego europejskiego gracza w branży bike sharingu, firmę Nextbike z Lipska, nabywając 100% jej akcji. Dzięki przejęciu, firma rozszerza swoje portfolio współdzielonych, lekkich pojazdów elektrycznych o tradycyjne rowery i e-rowery do wypożyczania. TIER chce w ten sposób być wiodącym dostawcą mikromobilności na świecie w zakresie różnorodnych środków transportu dwukołowego. Firma nextbike ma przy tym skorzystać z innowacyjności i efektywności finansowej spółki.

Połączenie obu firm sprawi, że staną się największym i najbardziej zróżnicowanym dostawcą mikromobilności w Europie, oferującym ponad 250000 pojazdów w ponad 400 miastach. Nextbike prowadzi systemy wypożyczania rowerów od 2004 roku, w większości jako jedyny operator dla miast, i w ciągu 17 lat istnienia stworzył dochodowy model biznesowy.

Dzięki przejęciu firmy nextbike, TIER zrealizował swoją wizję dotyczącą kompletnego portfolio opcji mobilności miejskiej. Połączenie rowerów tradycyjnych, e-rowerów, rowerów cargo, e-hulajnóg i e-skuterów w formie bezstacyjnych, stacyjnych i hybrydowych systemów współdzielenia tworzy pierwszą w branży prawdziwie multimodalną platformę. Powinno to ułatwić użytkownikom wybór pomiędzy różnymi środkami transportu na każdej trasie, bez konieczności korzystania z własnego samochodu.

Przejęcie Nextbike – firmy z wieloletnim doświadczeniem i relacjami w setkach miast – to wyjątkowa okazja, by przenieść bike sharing na wyższy poziom, skłaniając więcej mieszkańców do rezygnacji z samochodów i oferując najbardziej zrównoważone rozwiązanie w zakresie mobilności. Zawsze głęboko wierzyłem w transformacyjną moc rowerów w miastach – i wspaniale jest widzieć, że rynek rowerów szybko się rozwija. Nasze wspólne wartości, takie jak zrównoważony rozwój i szacunek dla miast, wyznawane przez dwa silne zespoły liderów, oparte są na niezłomnej, wspólnej misji TIER, jaką jest zmiana mobilności na dobre – powiedział Lawrence Leuschner, CEO i współzałożyciel TIER Mobility

Od 2004 roku każdego dnia zapewniamy zrównoważoną mobilność setkom tysięcy ludzi i ugruntowaliśmy pozycję bike sharingu jako elementu transportu publicznego na całym świecie. Zdecydowaliśmy się na partnerstwo z firmą TIER ze względu na istotną zgodność na płaszczyźnie kultury korporacyjnej. Przede wszystkim jednak łączy nas misja, aby dzięki naszym usługom mobilnościowym uczynić miasta bardziej przyjaznymi do życia i rozwiązać problem korków ulicznych, zanieczyszczenia i hałasu – powiedział Leonhard von Harrach, CEO Nextbike

Obie firmy mają za sobą dobry rok. TIER w ciągu ostatnich 12 miesięcy rozszerzył swoją obecność do 16 krajów w Europie i na Bliskim Wschodzie, wprowadzając swoje usługi w Polsce, na Węgrzech, w Holandii i Bahrajnie. Po uruchomieniu usług w Londynie i Sztokholmie, firma rozszerzyła swoją ofertę e-rowerów na sześć krajów. Nextbike z kolei umocnił się na pozycji lidera rynku bike sharingu, zwiększając o 50% liczbę użytkowników, a na przestrzeni ostatnich 18 miesięcy w sumie 60 miast w 17 krajach zostało zaopatrzonych w nowe lub unowocześnione rowery.

Najważniejsze ze zrealizowanych projektów to modernizacja systemu rowerowego KVB w Kolonii z wykorzystaniem 3000 nowych rowerów, rozbudowa sieci w Budapeszcie, Bilbao i Göteborgu, a także wejście na rynek we Włoszech i Czarnogórze. We wrześniu Wiedeń przyznał firmie nextbike kontrakt na realizację nowego systemu „WienMobil Rad”, obejmującego ponad 3000 rowerów.

Komentarze