1 marca ruszy 7 systemów NextBike: GZM, Warszawa, Chełm, Konin, Koszalin, Piaseczno i Wolsztyn
Już od 1 marca rowery Nextbike wrócą na ulice polskich miast, takich jak Warszawa, Chełm, Konin, Koszalin, Piaseczno i Wolsztyn.
Do tego w tym samym dniu ruszy największy system w naszym kraju w GZM. O starcie Veturilo i Metroroweru pisaliśmy już w TransInfo. Czas przejrzeć inne miasta w siatce NextBike Polska plus ambitne plany firmy na przyszłość.
Rozkład jazdy:
Rowery terminarz
Już 1 marca 2025 roku na ulice polskich miast powrócą rowery Nextbike, oznaczając oficjalny start nowego sezonu rowerowego. Tego dnia mieszkańcy takich miast jak Chełm, Konin, Koszalin, Piaseczno, Warszawa, Wolsztyn ponownie będą mogli korzystać z wygodnych jednośladów, które stały się nieodłącznym elementem miejskiej mobilności.
Nextbike nie wprowadza podwyżek opłat za korzystanie z warszawskiego roweru miejskiego. System Veturilo utrzymuje dotychczasowe stawki:
- pierwsze 20 minut jazdy – bez opłat,
- do 60 minut – 1 zł,
- każda kolejna godzina – 3 zł.
Dostępne będą zarówno standardowe rowery miejskie, jak i modele elektryczne oraz cargo. Rowery elektryczne pozostają droższą opcją: pierwsze 20 minut jazdy kosztuje 3 zł, a każda kolejna minuta – 0,05 zł. Władze miasta podkreślają, że system będzie rozwijany, ale nie planują wprowadzenia radykalnych zmian w taryfikatorze.
1 marca na ulice Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM) powraca także pełna flota Metroroweru. Po zimowym okresie, kiedy na ulicach metropolii pozostawało 3500 rowerów, teraz do dyspozycji mieszkańców oddanych zostanie ponownie ponad 7000 jednośladów. Warto podkreślić, że zimowa odsłona systemu cieszyła się dużym zainteresowaniem – w ciągu tych kilku miesięcy odnotowano niemal 80 tysięcy wypożyczeń.
Kolejne miasta będą dołączać do sezonu rowerowego w następujących terminach:
📅 1 kwietnia 2025 – Białystok, Częstochowa, Grodzisk Mazowiecki, Łódź, Żyrardów
📅 30 kwietnia 2025 – Pszczyna
📅 1 maja 2025 – Kędzierzyn-Koźle, Łomża, Otwock, Pruszków
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Sezon 2025
Start sezonu rowerowego 1 marca to dopiero początek ofensywy, której celem jest umocnienie pozycji firmy jako lidera systemów bike-sharingowych oraz wprowadzenie pierwszego w Polsce rozwiązania Mobility as a Service (MaaS).
Nextbike Polska staje się kluczowym graczem na rynku międzynarodowym, wykorzystując swoją pozycję do rozwoju systemów rowerowych w Europie. Firma uczestniczy w strategicznych przetargach na rozwój bike-sharingu w Skandynawii i na Węgrzech, co może stać się kolejnym krokiem w jej globalnej ekspansji.
Dodatkowo, warszawska placówka Nextbike na Żeraniu pełnić będzie funkcję Shared Service Centre dla całej grupy Nextbike w Europie. Odpowiadać będzie m.in. za recykling i produkcję rowerów oraz rozwój technologii IT, które już dziś wspierają systemy rowerowe w wielu krajach. Polski zespół Nextbike zyskał międzynarodowe zaufanie, co otwiera drzwi do kolejnych europejskich inwestycji.
– To ogromne wyróżnienie i dowód zaufania dla polskiego zespołu, który swoją kompetencją, rzetelnością i terminowością wypracował sobie silną pozycję na unijnym rynku – podkreśla Tomasz Wojtkiewicz, Prezes Zarządu Grupy Nextbike.
Pierwszy w Polsce MaaS
Nowym kierunkiem rozwoju jest pełna integracja systemów rowerowych z transportem publicznym. W Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM) Metrorower zostanie połączony z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów Mobility as a Service (MaaS). Dzięki temu mieszkańcy będą mogli bezproblemowo przesiadać się z rowerów na pociągi, co usprawni mobilność i zmniejszy liczbę samochodów w centrach miast.
Wiosenna ofensywa Nextbike nie byłaby możliwa bez wsparcia strategicznych partnerów, w tym PZU, Żabka Jush oraz Impact’25, jednego z najważniejszych wydarzeń technologicznych w Europie Środkowo-Wschodniej. To właśnie Impact’25, który odbędzie się w maju w Poznaniu, zgromadzi takie osobistości jak Barack Obama, Francis Fukuyama i John Kerry, podkreślając znaczenie innowacji i zrównoważonego transportu w rozwoju miast.
Komentarze