Zima z Ryanairem: nowe trasy z Katowic do Budapesztu, Brukseli i Trapani
Linia lotnicza Ryanair w tegorocznym sezonie zimowym uruchomi z Katowic nowe połączenie do Trapani na Sycylii. Po raz pierwszy zimą przewoźnik poleci też z Katowic do Budapesztu i Brukseli.
O planach Ryanaira na tegoroczny sezon zimowy przedstawiciele przewoźnika i Katowice Airport poinformowali 21 października.
Rozkład lotu:
- Do jakiego nowego miasta na Sycylii Ryanair uruchomi połączenie z Katowic tej zimy?
- Ile nowych tras zimowych przewoźnik dodał do swojej oferty z Katowic?
- Ilu pasażerów Ryanair spodziewa się przewieźć z i do Katowic w 2025 roku?
Jak zapowiedzieli, firma utrzyma zimą w Katowicach bazę z trzema samolotami wykonującymi połączenia regularne. W sezonie letnim jest tam kilka kolejnych maszyn latających w czarterach.
Zimą samoloty linii będą latały z Katowic na 15 trasach, w tym trzech oferowanych po raz pierwszy w sezonie zimowym: do Budapesztu, Brukseli i Trapani. Ponadto linia zwiększy liczbę lotów na popularnych kierunkach południowych, jak Alicante, Ateny czy Katania.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W tym roku Ryanair spodziewa się przewieźć z i do Katowic 1,3 mln pasażerów (na ponad 7 mln spodziewanych tam ogółem), co oznacza wzrost rok do roku o 0,2 mln. Linia podaje, że jej katowicka baza przekłada się na ponad 1 tys. miejsc pracy w regionie - w tym stanowiska pilotów, załogi pokładowej oraz inżynierów – oraz inwestycje na poziomie 300 mln dolarów.
Katowicka baza przewoźnika została otwarta w październiku 2019 r. Władze Katowice Airport wskazują, że w tym roku Ryanair znacząco zwiększył tam swoją ofertę w ruchu regularnym, w trzech pierwszych kwartałach br. odprawiając o 14 proc. więcej pasażerów, niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Katowice Airport należy do największych lotnisk regionalnych w Polsce. W ub. roku odprawiono tam 6,39 mln pasażerów; w tym roku prognozy wskazują na ponad 7 mln podróżnych. Port lotniczy im. Wojciecha Korfantego jest krajowym liderem w segmencie ruchu czarterowego i jednym z największych lotnisk cargo w Polsce. (PAP)
Komentarze