Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zerowa tolerancja dla zakłócających loty – Ryanair składa pozew karny

infoair
20.03.2025 15:30
0 Komentarzy

Ryanair wnosi sprawę karną przeciwko uciążliwemu pasażerowi w Hiszpanii. W ramach podjętych działań mających na celu ograniczenie niewłaściwego zachowania pasażerów, Ryanair, linia lotnicza nr 1 w Europie, potwierdziła, że wszczęła cywilne postępowanie karne w hiszpańskim sądzie przeciwko pasażerowi, który zakłócił lot FR2001 z Lanzarote do Santiago w dniu 17 stycznia ubiegłego roku.

Jego niedopuszczalne zachowanie spowodowało 40-minutowe opóźnienie odlotu i niepotrzebne zakłócenia dla 137 pasażerów.

Rozkład lotu:

  • Jakie kary może otrzymać pasażer, przeciwko któremu Ryanair wnosi sprawę karną?
  • Jakie działania podjął Ryanair w odpowiedzi na zakłócanie lotu przez uciążliwego pasażera?
  • Jakie argumenty przedstawiła Alicja Gołębiowska, by uzasadnić konieczność podjęcia postępowania karnego wobec pasażera?
Zerowa tolerancja dla zakłócających loty – Ryanair składa pozew karny
Zerowa tolerancja dla zakłócających loty – Ryanair składa pozew karny

Pasażer, który twierdził, że jest dyplomatą ONZ z „immunitetem dyplomatycznym”, próbował zająć miejsce, które nie było mu przypisane i stał się słownie agresywny, gdy załoga poprosiła o pokazanie jego karty pokładowej. Pasażer został usunięty z pokładu przez lokalne służby.

Ryanair stosuje surową politykę zerowej tolerancji dla niewłaściwego zachowania pasażerów. W trosce o dobro wszystkich pasażerów i załogi podejmuje zdecydowane działania mające na celu zwalczanie niewłaściwego zachowania pasażerów. Ryanair będzie nadal podtrzymywać swoje zobowiązanie do zapewnienia bezpiecznych i komfortowych podróży dla wszystkich.

Alicja Gołębiowska, Head of Comms Ryanair CEE & Baltics, powiedziała: „To niedopuszczalne, że pasażerowie, z których wielu przebywa na rodzinnych wakacjach, cierpią z powodu niepotrzebnego opóźnienia spowodowanego zachowaniem jednego niestosownie zachowującego się pasażera. Niestety tak właśnie było w przypadku pasażerów lotu z Lanzarote do Santiago w styczniu, podczas którego uciążliwy pasażer spowodował opóźnienie odlotu z powodu swojego niewłaściwego zachowania.

Wszczęliśmy prywatne postępowanie karne przeciwko temu pasażerowi, w którym sąd może nałożyć karę od 3 do 12 miesięcy pozbawienia wolności lub grzywnę w wysokości od 6 do 18 miesięcy pensji. To tylko niektóre z potencjalnych konsekwencji wynikających z polityki zerowej tolerancji Ryanaira dla pasażerów zakłócających loty.

Mamy nadzieję, że ten przykład zniechęci kolejne osoby do zakłócania lotów Ryanair, dzięki czemu pasażerowie i załoga będą mogli podróżować w komfortowych i pełnych szacunku warunkach, do czego mają prawo”.

Zerowa tolerancja dla zakłócających loty – Ryanair składa pozew karny
Zerowa tolerancja dla zakłócających loty – Ryanair składa pozew karny

Komentarze