Za nami półmetek rozbudowy gdańskiego lotniska [FILM]
Budowa pirsu, który będzie przedłużeniem terminalu pasażerskiego T2 w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy, idzie zgodnie z planem.
Na początku grudnia br. na obiekcie zawisła tradycyjna wiecha, pod koniec przyszłego roku pirs powinien być już gotowy.
TRUDNA SYTUACJA
Pirs będzie przedłużeniem istniejącego terminalu pasażerskiego T2 w kierunku zachodnim. Prace przy inwestycji Portu Lotniczego Gdańsk prowadzi Korporacja Budowlana DORACO. Zaczęły się jesienią 2019 roku, a mają zakończyć w IV kwartale 2021 roku.
-„Rozbudowujemy terminal po to, by w przyszłości obsłużyć naszych pasażerów, którzy niewątpliwie do nas wrócą w perspektywie roku lub dwóch – mówi Tomasz Kloskowski prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. – Nasze miasta i nasz region będą się rozwijać bez względu na to, kiedy zakończy się pandemia koronawirusa. Konieczna jest infrastruktura, przygotowana do obsługi tych rosnących i rozwijających się miast. Taką infrastrukturą jest lotnisko, a najważniejsze w nim miejsce to terminal pasażerski. Nie należy obawiać się tych czasów, w których żyjemy, należy patrzeć w przyszłość i wierzyć w to, że za chwilę wrócimy do normalności. Budowa pirsu przebiega rewelacyjnie, bo terminowo. Mieścimy się też w kosztach, które sobie założyliśmy. W trakcie szalejącej pandemii to, co nam bardzo dobrze wychodzi, to jest właśnie ta inwestycja.
– Mimo trudnej sytuacji spowodowanej pandemią koronawirusa wszystkie działania realizowane są planowo. Obiekt osiągnął właściwą wysokość, trwają prace związane z pokryciem dachowym. Przed nami roboty wykończeniowe, wśród których najbardziej widoczne, bo nadające charakter nowemu budynkowi, są prace fasadowe – relacjonuje Karol Zduńczyk prezes zarządu DORACO.
Zobaczcie film dokumentujący dotychczasowy przebieg budowy pirsu:
Docelowy stan
Po zakończeniu rozbudowy terminalu pasażerskiego gdańskie lotnisko zyska prawie 16 tys. mkw. nowej powierzchni (użytkowany obecnie terminal T2 obejmuje powierzchnię ok. 45 tys. mkw.). W nowym pirsie będą obsługiwani pasażerowie rejsów rozkładowych, podróżujący do krajów non-Schengen, część nowego obiektu będzie też przeznaczona do obsługi pasażerów z krajów strefy Schengen.
Podstawowe zmiany parametrów obsługi pasażerów po wybudowaniu pirsu:
- centralny punkt kontroli bezpieczeństwa – zwiększenie liczby linii kontroli bezpieczeństwa z 11 do 18
- punkty odprawy paszportowej, odloty – zwiększenie przejść z 6 do 10
- gate’y odlotowe – zwiększenie liczby gate’ów z 20 do 30
- punkty odprawy paszportowej, przyloty – zwiększenie przejść z 8 do 12
- odbiór bagażu – zwiększenie liczby karuzel z 5 do 9
Warto przypomnieć, że Port Lotniczy Gdańsk realizuje równolegle inwestycję pod nazwą Airport City Gdańsk. W listopadzie br. zawieszono wiechę na pierwszy z siedmiu planowanych w ramach przedsięwzięcia biurowców.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze