Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Za nami półmetek rozbudowy gdańskiego lotniska [FILM]

infoair
10.12.2020 17:00
0 Komentarzy

Budowa pirsu, który będzie przedłużeniem terminalu pasażerskiego T2 w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy, idzie zgodnie z planem.

Na początku grudnia br. na obiekcie zawisła tradycyjna wiecha, pod koniec przyszłego roku pirs powinien być już gotowy.

TRUDNA SYTUACJA

Pirs będzie przedłużeniem istniejącego terminalu pasażerskiego T2 w kierunku zachodnim. Prace przy inwestycji Portu Lotniczego Gdańsk prowadzi Korporacja Budowlana DORACO. Zaczęły się jesienią 2019 roku, a mają zakończyć w IV kwartale 2021 roku.

-„Rozbudowujemy terminal po to, by w przyszłości obsłużyć naszych pasażerów, którzy niewątpliwie do nas wrócą w perspektywie roku lub dwóch – mówi Tomasz Kloskowski prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. – Nasze miasta i nasz region będą się rozwijać bez względu na to, kiedy zakończy się pandemia koronawirusa. Konieczna jest infrastruktura, przygotowana do obsługi tych rosnących i rozwijających się miast. Taką infrastrukturą jest lotnisko, a najważniejsze w nim miejsce to terminal pasażerski. Nie należy obawiać się tych czasów, w których żyjemy, należy patrzeć w przyszłość i wierzyć w to, że za chwilę wrócimy do normalności. Budowa pirsu przebiega rewelacyjnie, bo terminowo. Mieścimy się też w kosztach, które sobie założyliśmy. W trakcie szalejącej pandemii to, co nam bardzo dobrze wychodzi, to jest właśnie ta inwestycja.

– Mimo trudnej sytuacji spowodowanej pandemią koronawirusa wszystkie działania realizowane są planowo. Obiekt osiągnął właściwą wysokość, trwają prace związane z pokryciem dachowym. Przed nami roboty wykończeniowe, wśród których najbardziej widoczne, bo nadające charakter nowemu budynkowi, są prace fasadowe – relacjonuje Karol Zduńczyk prezes zarządu DORACO.

Zobaczcie film dokumentujący dotychczasowy przebieg budowy pirsu:

Docelowy stan

Po zakończeniu rozbudowy terminalu pasażerskiego gdańskie lotnisko zyska prawie 16 tys. mkw. nowej powierzchni (użytkowany obecnie terminal T2 obejmuje powierzchnię ok. 45 tys. mkw.). W nowym pirsie będą obsługiwani pasażerowie rejsów rozkładowych, podróżujący do krajów non-Schengen, część nowego obiektu będzie też przeznaczona do obsługi pasażerów z krajów strefy Schengen.

Podstawowe zmiany parametrów obsługi pasażerów po wybudowaniu pirsu:

  •     centralny punkt kontroli bezpieczeństwa – zwiększenie liczby linii kontroli bezpieczeństwa z 11 do 18
  •     punkty odprawy paszportowej, odloty – zwiększenie przejść z 6 do 10
  •     gate’y odlotowe – zwiększenie liczby gate’ów z 20 do 30
  •     punkty odprawy paszportowej, przyloty – zwiększenie przejść z 8 do 12
  •     odbiór bagażu – zwiększenie liczby karuzel z 5 do 9

Warto przypomnieć, że Port Lotniczy Gdańsk realizuje równolegle inwestycję pod nazwą Airport City Gdańsk. W listopadzie br. zawieszono wiechę na pierwszy z siedmiu planowanych w ramach przedsięwzięcia biurowców.

Komentarze