Wizz Air z rekordową ekspansją w Bratysławie – 13 nowych tras jeszcze w tym roku
Wizz Air ogłosił otwarcie nowej bazy w Bratysławie, która stanie się jedną z kluczowych węzłowych lokalizacji przewoźnika w Europie Środkowej.
Od listopada i grudnia 2025 roku z lotniska im. M. R. Štefánika wystartuje aż 13 nowych tras, a linia ulokuje tu dwa samoloty Airbus A321neo.
Rozkład lotu:
- Ile nowych tras uruchomi Wizz Air z lotniska w Bratysławie?
- Od kiedy planowane jest rozpoczęcie lotów na nowych kierunkach?
- Ile samolotów Airbus A321neo zostanie zbazowanych w Bratysławie?
Nowe połączenia obejmą popularne kierunki w Europie i regionie śródziemnomorskim, takie jak: Oslo, Bazylea, Barcelona, Alicante, Malaga, Palermo, Neapol, Lamezia Terme, Ateny, Nisz, Płowdiw, Warna i Bukareszt. Dzięki tej ekspansji Wizz Air planuje przyciągnąć do Bratysławy około miliona nowych pasażerów rocznie oraz stworzyć setki miejsc pracy w branży lotniczej i okołolotniskowej.
Zdaniem szefa lotniska w Bratysławie, Dušana Novoty, port przekroczy w przyszłym roku barierę trzech milionów obsłużonych pasażerów. – „To największe rozszerzenie siatki połączeń w historii naszego lotniska i milowy krok w rywalizacji z pobliskim Wiedniem” – podkreślił.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Do tej pory z Bratysławy Wizz Air oferował zaledwie dwa połączenia – do Skopje i Londynu. Teraz, dzięki decyzji o przeniesieniu części floty z zamykanej bazy w Abu Zabi, przewoźnik wyraźnie wzmacnia obecność w regionie Europy Środkowej. Nowe trasy uruchomiono także z Katowic, Krakowa i podwarszawskiego Modlina.
Lotnisko w Bratysławie, według danych ACI Europe, jest jednym z najszybciej rozwijających się średnich portów w Europie. W pierwszym półroczu 2025 roku obsłużyło ponad 1,2 mln pasażerów, a w czerwcu padł rekord – 359 tys. podróżnych w ciągu jednego miesiąca, najwięcej od powstania portu w 1951 roku.
Ekspansja Wizz Air w Bratysławie to nie tylko przełom dla słowackiego lotnictwa, ale także wyraźny sygnał w walce o pasażerów z wiedeńskim lotniskiem Schwechat, które w ostatnich latach przejęło dużą część ruchu niskokosztowego.
Komentarze