SWISS odebrały pierwszy Airbus A350-900 – nowa era w dalekodystansowej flocie
Swiss International Air Lines, należące do Grupy Lufthansa, oficjalnie odebrały w Tuluzie pierwszy z dziesięciu zamówionych samolotów Airbus A350-900. Nowy szerokokadłubowiec, uznawany za jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie samolotów pasażerskich na świecie, stanie się flagową maszyną szwajcarskiego przewoźnika.
Pierwszy A350-900 zasili flotę dalekodystansową SWISS, wspierając program modernizacji i zwiększania efektywności operacyjnej linii.
Rozkład lotu:
- Ile samolotów Airbus A350-900 zamówiły linie SWISS?
- Na jakich trasach ma latać nowy A350-900 we flocie SWISS?
- O ile procent Airbus A350-900 zmniejsza zużycie paliwa i emisję CO₂ w porównaniu z poprzednią generacją samolotów?
Maszyna będzie wykorzystywana na trasach międzykontynentalnych z głównej bazy w Zurychu – m.in. do Bostonu – wzmacniając globalną siatkę połączeń przewoźnika.
Nowa jakość podróży – kabina SWISS Senses
A350-900 jest pierwszym samolotem dalekiego zasięgu SWISS wyposażonym w nową kabinę SWISS Senses, zaprojektowaną z myślą o indywidualnym komforcie pasażerów. Na pokładzie znalazły się cztery klasy podróży:
- Pierwsza klasa (First Class) – trzy apartamenty (maksymalnie cztery miejsca),
- Klasa biznes (Business) – 45 foteli,
- Klasa premium economy – 38 foteli,
- Klasa ekonomiczna – 156 miejsc.
Nowa kabina oferuje m.in. ulepszoną ergonomię siedzeń, nastrojowe oświetlenie LED oraz system indywidualnej regulacji komfortu, w tym prywatne przestrzenie i rozwiązania poprawiające akustykę.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Efektywność i zrównoważony rozwój
Airbus A350-900 wyróżnia się najnowszymi rozwiązaniami aerodynamicznymi i konstrukcyjnymi. Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów kompozytowych oraz nowoczesnych silników Rolls-Royce Trent XWB, samolot zużywa o 25% mniej paliwa i emituje o 25% mniej CO₂ w porównaniu z poprzednią generacją maszyn dalekiego zasięgu.
Model A350 jest również w pełni przystosowany do lotów z użyciem do 50% zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF), a Airbus zapowiada, że do 2030 roku jego samoloty będą mogły w pełni operować na 100% SAF.
A350 – globalny sukces Airbusa
A350 to flagowy model Airbusa w segmencie szerokokadłubowym. Do końca września 2025 roku producent zdobył ponad 1 400 zamówień od 63 klientów na całym świecie, co potwierdza jego pozycję jako najchętniej wybieranego samolotu w swojej klasie.
Nowa maszyna SWISS symbolizuje kolejny etap rozwoju floty przewoźnika, który – zgodnie z przyjętą strategią Grupy Lufthansa – stawia na nowoczesne, efektywne i ekologiczne rozwiązania w lotnictwie dalekiego zasięgu.
Komentarze