Ryanair przewiezie w Polsce 18,3 mln pasażerów, ale nie poleci z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć około 18,3 mln pasażerów z Polski, co potwierdza dynamiczny rozwój irlandzkiej linii na polskim rynku. Prezes Buzz, Michał Kaczmarzyk z Ryanair Group, w rozmowie z agencją Newseria podkreślił, że Polska znajduje się w czołówce najszybciej rozwijających się rynków dla tanich linii lotniczych.
Największych przyrostów ruchu spodziewa się w Krakowie i Katowicach, gdzie prognozuje się, że w Krakowie liczba pasażerów osiągnie aż 6,5 mln, a w Katowicach – około 1,3 mln.
Rozkład lotu:
- Ile pasażerów planuje przewieźć Ryanair w Polsce w 2025 roku, i jakie są prognozy wzrostu ruchu na rynku polskim?
- Dlaczego Ryanair nie zamierza otwierać nowych połączeń z lotniska w Radomiu?
- Jakie zmiany w siatce połączeń oraz priorytetach operacyjnych w Polsce są planowane przez Ryanair, szczególnie na dużych portach takich jak Kraków, Katowice, Modlin?
Dla porównania, w ubiegłym roku Ryanair przewiózł 17,6 mln pasażerów, co oznacza, że firma notuje wzrost o 16-16,5 proc. na rynku polskim.
Jednakże, mimo rosnącego popytu, Ryanair zdecydował, że nie będzie uruchamiał połączeń z lotniska w Radomiu. Jak wyjaśnia Michał Kaczmarzyk, „jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, jesteśmy na tę chwilę zaspokojeni”. W jego ocenie, atrakcyjność lotniska nie zależy wyłącznie od jego odległości od miasta – nawet jeśli lotnisko znajduje się 1,5 czy 2 godziny jazdy, może nadal przyciągać pasażerów. W Polsce funkcjonuje bowiem aż 15 lotnisk, w tym takie jak Lotnisko Chopina w Warszawie, Modlin, Łódź, Katowice i Kraków, które skutecznie pokrywają potrzeby przewozowe regionu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W szczególności, w Krakowie Ryanair planuje osiągnąć rekordowy wynik, odprawiając nawet 6,5 mln pasażerów, co stanowi wzrost o 700 tys. w porównaniu do 2024 roku, podczas gdy w 2019 roku przewoźnik obsłużył 3,8 mln pasażerów na tym lotnisku. W Katowicach prognozowana liczba pasażerów wynosi około 1,3 mln, a na Lotnisku Chopina – blisko pół miliona. Jedynym mankamentem jest sytuacja na lotnisku Modlin, gdzie brak podpisanej umowy rozwojowej spowodował, że siatka połączeń jest o połowę mniejsza niż rok wcześniej. Według przewoźnika, gdyby wyłączyć Modlin z siatki połączeń, wzrost ruchu oferowany przez Ryanair w Polsce wyniósłby 16 proc.
Ryanair obecnie operuje z 13 lotnisk w Polsce, posiadając sześć baz operacyjnych, na których zbazowane są 44 samoloty. Dynamiczny rozwój i rosnące liczby pasażerów świadczą o silnej pozycji przewoźnika na rynku oraz o rosnącym zapotrzebowaniu na tanie, bezpośrednie połączenia lotnicze w Polsce. Jednak decyzja o nieuruchamianiu nowych połączeń z lotniska w Radomiu wynika z aktualnej strategii biznesowej, która zakłada korzystanie z już istniejącej, dobrze rozwiniętej infrastruktury w centralnej Polsce, w tym z dużych portów lotniczych takich jak Warszawa, Kraków, Katowice, Łódź czy Modlin.
W miarę rozwoju rynku i dalszych inwestycji, Ryanair planuje kontynuować ekspansję na terenie Polski, dostosowując siatkę połączeń do potrzeb pasażerów i warunków infrastrukturalnych regionu. Nowe połączenia i rozszerzenie oferty przewozowej, zwłaszcza na trasach do popularnych destynacji wakacyjnych, mają stać się kluczowym elementem strategii rozwoju firmy w 2025 roku.
Komentarze