Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ryanair otworzy centrum obsługi klienta w Warszawie – 200 nowych miejsc pracy

infoair
28.05.2025 16:30
0 Komentarzy

Ryanair planuje otworzyć w Warszawie centrum obsługi klienta. Według przewoźnika inwestycja przełoży się na 200 miejsc pracy do końca roku; rekrutacja nowych pracowników już ruszyła - poinformowali 28 maja przedstawiciele Ryanair na konferencji prasowej.

Przewoźnik podkreślił, że Customer Service Escalation Center, czyli centrum obsługi klienta ma wesprzeć pasażerów w sytuacjach zakłóceń lotów, np. wynikających z niekorzystnych warunków pogodowych.

Rozkład lotu:

  • Jakie funkcje będzie pełniło nowe centrum obsługi klienta Ryanair w Warszawie?
  • W jaki sposób przewoźnik planuje wykorzystać sztuczną inteligencję w kontakcie z pasażerami?
  • Ilu nowych pracowników Ryanair planuje zatrudnić w Polsce do końca roku i w jakich obszarach?
Ryanair otworzy centrum obsługi klienta w Warszawie – 200 nowych miejsc pracy
Ryanair otworzy centrum obsługi klienta w Warszawie – 200 nowych miejsc pracy

"Centrum będzie odpowiedzialne za bieżące informowanie pasażerów o opóźnieniach, szybkie przekazywanie aktualizacji w czasie rzeczywistym oraz wyszukiwanie alternatywnych połączeń w przypadku anulowanych lotów" - przekazał Ryanair.

Przedstawiciele firmy dodali, że projekt ma opierać się na "zaawansowanych narzędziach cyfrowych"; w tym rozwiązaniu opartym na sztucznej inteligencji, które - w ich ocenie - "umożliwią sprawną i skuteczną komunikacje z pasażerem". Jednym z takich rozwiązań ma być chatbot, który obecnie jest udoskonalany przy pomocy firmy Amazon. Celem ma być skrócenie czasu rozmowy z klientem do 3-4 minut.

W nowo powstającym centrum obsługi klienta do końca roku zatrudnionych ma zostać 200 osób. Jak wyjaśnił Michał Kaczmarzyk, prezes linii lotniczych Buzz, które należą do Grupy Ryanair, przewoźnik planuje do września zatrudnić 100 osób, rekrutując grupy po 25 osób w każdym miesiącu. Zatrudnieni mają zostać specjaliści obsługi klienta, IT, HR i administracji. Kaczmarzyk zwrócił uwagę, że będzie to dodatkowy zespół z dostępem do systemów przewoźnika. Dotychczas - jak przekazał - obsługą klienta zajmowała się zewnętrzna firma, która takiego dostępu nie posiada. Podkreślił jednocześnie, że umowa z zewnętrzną firmą zostanie zachowana, aby zapewnić krótki czas oczekiwania na kontakt z przewoźnikiem.

Kaczmarzyk przekazał też, że w tym roku przewoźnik szacuje, iż obsłuży 18,6 mln osób. Według niego jednak "jest szansa, by zbliżyć się do 19 mln pasażerów". Zapewnił, że pod względem floty, załóg i konserwacji samolotów przewoźnik jest w pełni zabezpieczony na sezon letni oraz zimowy.

Przedstawiciel Ryanair zapowiedział również, że flota przewoźnika "na pewno się zwiększy", choć nie podał szczegółów. Przekazał, że firma w Polsce ma zarejestrowane 74 samoloty, z czego 44 na stałe tu bazuje, a 30 jest rozrzucone po innych krajach. Dodał, że Ryanair z Polski pokrywa cały region Europy Środkowo-Wschodniej. Zaznaczył, że polski rynek jest dla przewoźnika "naprawdę ważny, stąd decyzja o dalszym inwestowaniu właśnie tutaj".

Ryanair to irlandzki przewoźnik, który operuje w 37 krajach, latając na 234 lotniska; 95 z nich to bazy przewoźnika. Linia dysponuje flotą ok. 600 samolotów i deklaruje zamówienie 350 kolejnych, co ma pozwolić na zwiększenie przewozów w 2034 r. do 300 mln pasażerów rocznie. W Polsce Ryanair korzysta z 13 lotnisk, a sześć z nich to bazy. (PAP)

Ryanair otworzy centrum obsługi klienta w Warszawie – 200 nowych miejsc pracy
Ryanair otworzy centrum obsługi klienta w Warszawie – 200 nowych miejsc pracy

Komentarze