Ryanair krytykuje limit pasażerów na lotniskach regionalnych
Ryanair apeluje do Ministra Transportu E. Ryana o zwiększenie limitu finansowania dla regionalnych lotnisk w Irlandii z 1 mln do 2 mln pasażerów rocznie.
Program dla Lotnisk Regionalnych blokuje rozwój powyżej 1 mln pasażerów rocznie.
Ryanair, największa linia lotnicza w Irlandii, zaapelowała dzisiaj (26 lipca) do Ministra Transportu E. Ryana o natychmiastowe zwiększenie sztucznego limitu finansowania dla regionalnych lotnisk w Irlandii z 1 mln do 2 mln pasażerów rocznie, co zapewniłoby ich kwalifikowalność do finansowania ze środków publicznych w ramach Programu dla Lotnisk Regionalnych Departamentu Transportu. Obecnie program ten umożliwia finansowanie tylko tych lotnisk regionalnych, które obsługują mniej niż 1 mln pasażerów rocznie, co blokuje możliwość zwiększenia liczby pasażerów, a tym samym rozwój turystyki, tworzenie miejsc pracy i wzrost gospodarczy na regionalnych lotniskach w Irlandii.
W zeszłym tygodniu (16 lipca) Departament Transportu ogłosił, że jego przegląd śródokresowy wykazał, iż „program realizuje swoje cele i jest zgodny z Narodową Polityką Lotniczą Irlandii” – polityką, która zobowiązuje do zwiększenia łączności Irlandii oraz maksymalizacji wkładu lotnictwa w zrównoważony rozwój gospodarczy i rozwój kraju. W rzeczywistości program ten jest sprzeczny z Narodową Polityką Lotniczą Irlandii, ponieważ blokuje rozwój lotnisk regionalnych powyżej 1 mln pasażerów rocznie. Ryanair apeluje do Ministra Transportu E. Ryana o wyjaśnienie, dlaczego, gdy istnieje już sztuczny limit pasażerów na lotnisku w Dublinie, który tłumi turystykę, tworzenie miejsc pracy i wzrost gospodarczy Irlandii, miałby zarządzać kolejnym sztucznym limitem pasażerów dla lotnisk regionalnych, który blokuje ich rozwój. Nie ma sensu, aby regionalne lotniska były karane za rozwój turystyki i dostarczanie korzyści ekonomicznych dla regionów.
7 marca Ryanair przedstawił Ministrowi Transportu E. Ryanowi plany zwiększenia ruchu/turystyki w Irlandii o 50% do 30 mln pasażerów rocznie w ciągu najbliższych 6 lat, w ramach których Ryanair zainwestowałby ponad 1,6 mld USD w nowe samoloty dla irlandzkich lotnisk, stworzyłby ponad 800 miejsc pracy w Irlandii, podwoił ruch w Cork, Shannon i Kerry oraz otworzył nową bazę z 2 samolotami na lotnisku Knock. Minister Transportu E. Ryan nie tylko nie odpowiedział na ambitną propozycję rozwoju Ryanair, ale także blokuje ten niezbędny rozwój lotnisk regionalnych, ograniczając liczbę pasażerów na tych lotniskach do poniżej 1 mln rocznie oraz nie podejmuje żadnych działań, aby zlikwidować limit 32 mln pasażerów na lotnisku w Dublinie.
Eddie Wilson z Ryanair powiedział:
„To zdumiewające, że irlandzki Minister Transportu nie tylko nadal zarządza fiaskiem z limitem 32 mln pasażerów na lotnisku w Dublinie, ale teraz skutecznie umożliwia, by irlandzkie lotniska regionalne były ograniczone do 1 mln pasażerów rocznie przez Program dla Lotnisk Regionalnych jego własnego departamentu. Nie ma sensu, aby regionalne lotniska były karane za rozwój turystyki i dostarczanie korzyści ekonomicznych dla regionów. Nie ma motywacji dla lotnisk regionalnych, takich jak Knock, do rozwoju powyżej 1 mln pasażerów rocznie, gdy ich regiony starają się rozwijać turystykę i miejsca pracy.
Ryanair chce zwiększyć ruch lotniczy i turystykę w Irlandii, a 7 marca przedstawiliśmy Ministrowi Transportu Ryanowi propozycję rozwoju, w ramach której Ryanair zainwestowałby ponad 1,6 mld USD w nowe samoloty dla irlandzkich lotnisk, stworzyłby ponad 800 miejsc pracy w Irlandii, podwoiłby ruch w Cork, Shannon i Kerry oraz otworzył bazę na lotnisku Knock. Jednak ten niezbędny rozwój turystyki i gospodarki jest ograniczany przez limit 1 mln pasażerów, który, jeśli zostanie przekroczony, oznacza, że lotniska regionalne, takie jak Knock, stracą finansowanie z budżetu na przyszłą rozbudowę.
Minister Ryan nie jest zadowolony z zarządzania fiaskiem z limitem 32 mln pasażerów na lotnisku w Dublinie, ale teraz ogranicza liczbę pasażerów i blokuje rozwój również na lotniskach regionalnych. Ryanair apeluje do Ministra Transportu Ryan o natychmiastowe podniesienie limitu 1 mln pasażerów na finansowanie dla irlandzkich lotnisk regionalnych do co najmniej 2 mln pasażerów rocznie, co jest dozwolone zgodnie z przepisami UE, co przyniosłoby więcej ruchu, turystyki, miejsc pracy i wzrostu gospodarczego dla kluczowych lotnisk regionalnych i okolicznych społeczności.”
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze