Rekordowe letnie obłożenie hoteli przy lotniskach
Obłożenie hoteli zlokalizowanych przy lotniskach należących do Polskiego Holdingu Hotelowego osiągnęło rekordowy poziom w lipcu, sięgając 87%. Informację tę przekazała firma w oficjalnym oświadczeniu wydanym 7 sierpnia.
Polski Holding Hotelowy (PHH) podsumował wyniki za pierwszy wakacyjny miesiąc. W tym roku obiekty PHH zarówno wypoczynkowe, jak i biznesowe zlokalizowane w obrębie portów lotniczych, osiągnęły obłożenie na poziomie 87 proc., przekraczając tym samym zeszłoroczny rekordowy wynik – poinformowano. Przychody całkowite spółki wzrosły o 14 proc.
„Biorąc pod uwagę ogólną sytuację rynkową, przyjęliśmy strategię maksymalizacji ceny średniej, osiągając 10 proc. wzrost w porównaniu do 2022 r. (…). Przychód całkowity na każdy dostępny pokój (TRevPar) wzrósł o 14 proc.” – powiedział, cytowany w komunikacie, menedżer z PHH Mariusz Kowacki.
„Przyjęta strategia sprzedażowa przełożyła się na wzrost przychodów całkowitych w lipcu 2023 r. o 3 mln zł vs. 2022 r., ustanawiając tym samym nowy rekord w porównaniu do ubiegłego roku” – podkreślił Kowacki.
Według PHH „turyści, jak co roku dopisują i wybierają polskie kurorty na wypoczynek”. Spółka wskazała, że przekłada się to również na wyższe wyniki finansowe dla obiektów wypoczynkowych spółki PHH, takich jak: Golden Tulip Gdańsk i Międzyzdroje, czy Best Western Hotel Jurata.
„W nadmorskich miejscowościach dominują goście z Polski i Niemiec, sukcesywne zaś zwiększenie połączeń lotniczych wzmaga również ruch pasażerski w hotelach przy lotniskowych: Courtyard, Renaissance oraz Hampton by Hilton w Warszawie, czy Moxy Katowice i Moxy Poznań” – podano w komunikacie.
PHH informował w lipcu br, że przychody spółki za pierwszą połowę 2023 r. wyniosły 117,4 mln zł. Dodano, że przychód operacyjny na dostępny pokój (TotalRevPAR) za pierwsze półrocze 2023 r. wyniósł 434 zł i wzrósł o 88 zł w odniesieniu do tego samego okresu w 2019 r., gdy był na poziomie 346 zł.
Grupa PHH liczy obecnie ponad 50 hoteli i obiektów z blisko 6 tysiącami pokoi, co czyni ją drugą największą grupą hotelową w kraju i pierwszą z wyłącznie polskim kapitałem. Grupa współpracuje – jako franczyzobiorca – z czołowymi światowymi sieciami hotelowymi, takimi jak Marriott International, Hilton International, Best Western Hotels&Resorts, InterContinental Hotels Group i Louvre Hotels Group.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze