Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pyrzowice idą w cargo

infoair
20.07.2018 10:30
0 Komentarzy

W pierwszym półroczu br. w terminalu cargo portu lotniczegoKatowice odprawiono ponad 9,3 tys. ton ładunków – przeszło 12,5 proc. więcejniż w tym samym okresie rok wcześniej. Lotnisko zapowiada dalsze inwestycje wrozwój infrastruktury, służącej obsłudze ładunków.

Lotnisko Katowice w Pyrzowicach jest największym w Polsceregionalnym portem lotniczym w segmencie cargo. Działają tu m.in. wiodące firmykurierskie, które w podkatowickim porcie mają swoje bazy, obsługując stąd nietylko Polskę południową, ale także wybrane rejony północnych Czech i Słowacji.Każdy z obecnych w Pyrzowicach kurierów realizuje regularne loty cargo doswoich europejskich lotnisk przeładunkowych – DHL Express do Lipska, UPS doKolonii/Bonn, TNT do Liege, a FedEx do Paryża.

Prezes zarządzającego lotniskiem Górnośląskiego TowarzystwaLotniczego (GTL) Artur Tomasik ocenił w środę, że tegoroczny wzrost ruchu cargoto m.in. efekt globalnego rozwoju handlu internetowego, wraz z którym rosnąfirmy kurierskie, a w konsekwencji także przeładunki w Pyrzowicach. W pierwszympółroczu w podkatowickim porcie odprawiono ich ponad 1 tys. ton więcej niż wpierwszej połowie zeszłego roku.

GTL realizuje kolejne inwestycje, służące sprawnej obsłudzeruchu towarowego. „Obecnie prowadzimy przedsięwzięcie rozbudowy płytypostojowej cargo, gdzie w ciągu najbliższych miesięcy powstanie ponad 45 tys. mkw. nowej nawierzchni. Analizujemy także kwestie związane z budową drugiegoterminalu cargo” – powiedział prezes Tomasik.

Dodał, że ostateczna decyzja w sprawie nowego terminalucargo w Pyrzowicach powinna zapaść jeszcze w tym roku. „Zebraliśmy sporedoświadczenia w realizacji tego typu inwestycji przy okazji zakończonej pełnymsukcesem budowy pierwszego nowego terminalu cargo. Chodzi tutaj zarówno okwestie związane z przygotowaniem projektu pod kątem funkcjonalnym, jak ikomercjalizacją powierzchni” – wyjaśnił szef GTL.

Chodzi o oddany do użytku w maju 2016 r. nowy terminal cargoo powierzchni 12 tys. m kw., wraz z płytą postojową samolotów dla dwóch maszyno maksymalnej wielkości Boeinga 757-200. Trwa rozbudowa płyty cargo na zachód okolejne cztery stanowiska dla samolotów wielkości Airbusa A320 lub Boeinga 737.Prace budowlane mają zakończyć się w październiku tego roku.

Władze lotniska zapowiadają, że w tym roku w Pyrzowicachrozpocznie się również drugi etap tego projektu, w ramach którego płytapostojowa cargo będzie powiększana na wschód. Powstaną tam cztery nowestanowiska dla samolotów o rozpiętości skrzydeł do 36 metrów.

W całym ubiegłym roku wszystkie podmioty zajmujące sięlotniczym transportem towarów odprawiły w Katowice Airport 17 tys.779 tonładunków – był to najlepszy wynik w historii portu. Do połowy tego rokuodprawiono 9 tys. 339 ton ładunków, o 1 tys. 47 ton więcej (12,6 proc.) wporównaniu z tym samym okresem 2017 r. (PAP)

Komentarze