Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Powstał raport 2021 o globalnych trendach w podróżach

infoair
09.03.2021 17:00
0 Komentarzy

9 marca American Express opublikował raport, który zawiera wgląd w nastroje konsumentów dotyczące podróżowania prawie rok po rozpoczęciu pandemii COVID-19.

Wyniki raportu oparte na badaniach ankietowych przeprowadzonych w siedmiu krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych, Australii, Indiach, Kanadzie, Meksyku, Japonii i Wielkiej Brytanii, dowodzą, że konsumenci nie mogą doczekać się kolejnych podróży i planują je na przyszłość.

Najważniejsze punkty

-„Nasz najnowszy raport o ogólnoświatowych trendach pokazuje, że wśród konsumentów utrzymuje się niesłabnący popyt na podróże, wiele osób wyczekuje i zaczyna planować przyszłe wyjazdy – powiedziała Audrey Hendley, prezes American Express Travel. – Ponadto warunki pandemii przyczyniają się do powstawania nowych trendów, takich jak rosnąca atrakcyjność pracy z dowolnego miejsca podczas podróży globalnych, luksus definiowany jako bardziej spersonalizowane doświadczenia, czystość i prywatność jako najważniejsze luksusowe udogodnienia, a także rosnące zainteresowanie środowiskowym i społecznym celem podróży i przedsiębiorstw turystycznych”.

Poniżej przedstawiono kluczowe wnioski z raportu:

  • Silny wzrost popytu na odroczone podróże: 87% badanych stwierdziło, że planowanie podróży pozwala im z radością patrzeć w przyszłość, 76% respondentów tworzy swoją listę życzeń na przyszłe podróże, nawet jeśli nie są jeszcze w stanie ich odbyć, a 63% respondentów stwierdziło, że oszczędza punkty na kartach kredytowych, aby móc wyjechać na wakacje, gdy tylko poczują się bezpiecznie;
  • Gotowość do rezerwacji: 56% respondentów stwierdziło, że brakuje im podróży tak bardzo, że są skłonni zarezerwować wyjazd już teraz, nawet jeśli w przyszłości będą musieli z niego zrezygnować;
  • Narodziny cyfrowych nomadów: 54% respondentów stwierdziło, że elastyczność wynikająca z możliwości życia i pracy przy jednoczesnym podróżowaniu po całym świecie jest obecnie bardziej atrakcyjna niż przed wybuchem pandemii;
  • Bezpieczeństwo to priorytet: 65% respondentów stwierdziło, że planuje podróżować po tym, jak oni i członkowie ich rodzin otrzymają szczepionkę przeciwko COVID-19;
  • Wzrost zrównoważonych podróży: 68% respondentów przyznaje, że stara się zwracać uwagę na to, które marki turystyczne są przyjazne dla środowiska i które chcieliby wspierać.
  • Turystyka kulinarna pozostanie popularna: 62% respondentów twierdzi, że jedzenie jest najważniejszą czynnością, którą chcieliby wykonywać podczas podróży, co potwierdzają dane American Express Travel dotyczące rezerwacji na styczeń 2021 roku.
  • Podróże luksusowe: pandemia zmieniła postrzeganie przez ludzi luksusowych podróży – respondenci uznali spersonalizowane doświadczenia (82%), wysokie standardy czystości (81%) i prywatność (79%) za najbardziej pożądane luksusowe udogodnienia [1]. 59% respondentów deklaruje chęć skorzystania z usług biura podróży w celu zaplanowania i personalizacji następnej podróży, z kolei 80% deklaruje chęć podróżowania w miejsca poza sezonem, aby uniknąć tłumów;
  • Wspieranie społeczności lokalnych: 72% respondentów przyznaje, że z pasją podchodzą do podróży do miejsc, gdzie mogą przyczynić się do wzrostu przychodów z turystyki i lokalnej gospodarki [1];
  • Wspieranie marek turystycznych, dla których priorytetem jest różnorodność i włączenie społeczne: 69% respondentów przyznaje, że chce wybrać linię lotniczą/hotel, który ceni sobie zróżnicowanie i włączenie społeczne, a pracownicy stanowią odzwierciedlenie zróżnicowanej bazy klientów;
  • Podróżnicy świadomi emisji dwutlenku węgla: 60% respondentów przyznaje, że chce rezerwować połączenia oferowane przez linie lotnicze, które są neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.

To pokazuje, że konsumenci stają się bardziej świadomymi podróżnikami, są bardziej nastawieni na firmy turystyczne działające zgodnie z ich wartościami i deklarują chęć podróżowania do miejsc, w których mogą mieć pozytywny wpływ na społeczności.

Dodatkowo ludzie z niecierpliwością wyczekują kolejnych podróży i czerpią nadzieję i pociechę z myślenia o przyszłych podróżach i ich planowania. To daje nadzieje na rychły powrót turystyki.

Komentarze