Porty Lotnicze: ok. 185 mln zł zysku netto za siedem miesięcy
Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (PPL) uzyskało 184,9 mln zł zysku netto za siedem miesięcy tego roku – poinformował PPL. To o 25,8 mln zł więcej niż w pierwszych siedmiu miesiącach ub.r. Dodano, że rok 2017 jest „najlepszy w porównaniu z poprzednimi pięcioma latami”.
PPL zarządza największym w Polsce portem, czyli warszawskim Lotniskiem Chopina. Ma też udziały w portach regionalnych, np. w Krakowie, Rzeszowie, Modlinie czy Poznaniu.
– „+Porty Lotnicze+ biją swoje własne rekordy. Przez pierwsze siedem miesięcy tego roku PPL może pochwalić się zyskami o ponad 16 proc. lepszymi niż osiągnięte w analogicznym okresie roku ubiegłego. Na bardzo dobrym poziomie utrzymują się wskaźniki płynności finansowej przedsiębiorstwa” – czytamy w komunikacie.
Jak przekazano, PPL przez siedem miesięcy br. uzyskało 506,7 mln zł przychodów ze sprzedaży. To o 51,3 mln zł więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego (wzrost o 11,3 proc.).
– „Zysk netto przedsiębiorstwa wyniósł 184,9 mln i był 25,8 mln wyższy niż w pierwszych siedmiu miesiącach roku 2016” – czytamy.
EBITDA na koniec lipca wyniosła 295,9 mln zł, a wskaźnik obrazujący stosunek kosztów działalności operacyjnej do przychodów utrzymał się na poziomie 58 proc.
– „Na rekordowo dobre tegoroczne wyniki wpłynął przede wszystkim wzrost ruchu lotniczego będący m.in. pochodną skutecznej akwizycji handlowej PPL. Liczba pasażerów obsłużonych na Lotnisku Chopina wyniosła ponad 8,7 mln, z czego rekordowy odsetek, bo aż 23,7 proc. stanowili pasażerowie tranzytowi. Tak wyróżniający wolumen ruchu tranzytowego świadczy o skutecznym rozwoju funkcji węzłowych Lotniska Chopina” – napisano. Dodano, że o 70,1 proc. wzrosła liczba pasażerów krajowych.
PPL uzyskał 164,1 mln zł z przychodów pozalotniczych, to jest o 13 mln zł więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. Udział przychodów pozalotniczych (np. z usług parkingowych) w całości przychodów PPL po siedmiu miesiącach br. wynosi 32,4 proc. Znaczną część przychodów ze sprzedaży usług PPL – 29,8 proc. generują przewoźnicy regularni posiadający na Lotnisku Chopina swoje bazy operacyjne.
Przez siedem miesięcy br. z 89,01 do 98,47 wzrosła na lotnisku liczba pasażerów przypadających na jedną operację lotniczą, czyli starty lub lądowania samolotów. PPL tłumaczy to „bardziej efektywnym wykorzystaniem infrastruktury lotniskowej”.
Lotnisko Chopina w Warszawie to największe lotnisko w Polsce. W 2016 r. port obsłużył 12,8 mln pasażerów – o 14,4 proc. więcej niż w 2015 r. Przez pierwsze osiem miesięcy 2017 roku obsłużyliśmy 10,4 mln pasażerów – o 24 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku.
W sezonie letnim 35 przewoźników obsługiwało 119 tras regularnych.
Lotniskiem zarządza Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, które zatrudnia ponad 1,5 tys. osób.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze