Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Port Lotniczy Wrocław kończy kluczową modernizację. Otwarcie już 5 grudnia

infoair
26.11.2025 07:30
0 Komentarzy

Wszystkie prace przebiegają bez zakłóceń, a za dwa tygodnie nastąpi wznowienie operacji lotniczych - przekazały 21 listopada władze Portu Lotniczego Wrocław. Na terenie lotniska na wrocławskich Strachowicach trwa największa inwestycja w historii portu.

Jej koszt to 463,5 mln zł.

Rozkład lotu:

  • Na jaki dzień zaplanowano wznowienie operacji lotniczych na wrocławskim lotnisku?
  • Ile wynosi całkowity koszt inwestycji prowadzonej na lotnisku we Wrocławiu?
  • Ile samolotów pomieści nowa płyta postojowa budowana w ramach modernizacji?
Port Lotniczy Wrocław kończy kluczową modernizację. Otwarcie już 5 grudnia
Port Lotniczy Wrocław kończy kluczową modernizację. Otwarcie już 5 grudnia

21 listopada władze Portu Lotniczego Wrocław poinformowały podczas spotkania z dziennikarzami, że prace budowlane na płycie lotniska postępują zgodnie z planem. Dlatego, według pierwotnych zamierzeń, 5 grudnia nastąpi wznowienie operacji lotniczych.

W ramach inwestycji w części operacyjnej lotniska powstaną: nowa płyta postojowa na 14 samolotów, droga szybkiego zjazdu, nowa droga kołowania o długości 2,5 km i płaszczyzna do odladzania. Zostaną również przebudowane istniejące drogi kołowania.

– Trwająca inwestycja to krok milowy w historii naszego lotniska. Nawet budowa aktualnie wykorzystywanego terminalu przed Euro 2012 nie była tak skomplikowana jak obecnie realizowane prace – podkreślił prezes Portu Lotniczego Wrocław Karol Przywara.

Prace na płycie rozpoczęły się 28 października i wówczas obiekt został zamknięty dla ruchu lotniczego.

Inwestycja na wrocławskim lotnisku rozpoczęła się w 2024 roku. Wybudowana została już baza paliw, tj. cztery naziemne zbiorniki na paliwo lotnicze JET A-1 o łącznej pojemności 400 metrów sześc. Wybudowano też dwa moduły przeładunkowe pozwalające na tankowanie cystern o dużej wydajności oraz moduł rozładunkowy oraz stację odwadniania zbiorników.

Rozbudowano też system obsługi bagażu, dzięki czemu obsługuje on obecnie 3,6 tys. bagaży na godzinę. Poprzedni miał wydajność 1,2 tys. bagaży.

Całkowity koszt inwestycji to 463,5 mln zł, z czego 175 mln zł pochodzić będzie z dofinansowania unijnego w ramach instrumentu CEF2 na lata 2021–2027.

Władze portu poinformowały, że to największa inwestycja lotnicza z unijnym dofinansowaniem w całej Europie. Jej celem jest zwiększenie szans na gęstszą siatkę połączeń – zarówno turystycznych, jak i biznesowych. Przedstawiciele lotniska liczą na pojawienie się nowych przewoźników.

W 2024 roku wrocławskie lotnisko obsłużyło 4,5 mln pasażerów.

W spółce Port Lotniczy Wrocław 49,24 proc. udziałów posiada Miasto - Gmina Wrocław, właścicielem 31,02 proc. jest samorząd województwa, a niespełna 19,74 proc. - Polskie Porty Lotnicze S.A. Wysokość kapitału zakładowego wynosi 206 mln 830 tys. zł. (PAP)

Port Lotniczy Wrocław kończy kluczową modernizację. Otwarcie już 5 grudnia
Port Lotniczy Wrocław kończy kluczową modernizację. Otwarcie już 5 grudnia

Komentarze