Port Lotniczy Lublin z nową technologią – dwie linie skanerów CT już w użyciu
Na lubelskim lotnisku 20 lutego zostały oficjalne otwarte dwie nowe linie skanerów do prześwietlania bagaży. Inwestycja, która ma ułatwić i przyspieszyć kontrolę bezpieczeństwa podróżnych kosztowała 6 mln zł.
Rzecznik Portu Lotniczego Lublin Piotr Jankowski powiedział podczas konferencji, że dwie nowe linie ze skanerami CT znajdują się w części "Odloty" terminala.
Rozkład lotu:
- Jakie korzyści dla szybkości i efektywności kontroli bagażu przynosi zastosowanie nowych skanerów CT na lotnisku w Lublinie?
- Ile bagaży na godzinę może obsłużyć jedna linia skanerów CT i ilu pasażerów można obsłużyć w ciągu 15 minut?
- W jaki sposób nowe skanery CT zastępują osiem starych skanerów RTG i jakie certyfikaty posiadają te urządzenia?
Urządzenia umożliwiają kontrolę bagażu podręcznego bez konieczności wyjmowania znajdujących się w nim rzeczy.
"Operator widzi w obrazie 3D to co się znajduje w naszej walizce. Może sobie to obrócić, wyjąć i dokładnie się temu przyjrzeć" – wytłumaczył Jankowski. Dodał, że urządzenie samo kwalifikuje rodzaj płynu znajdującego się w bagażu. "Jeśli istnieje podejrzenie, że płyn ma charakter materiału wybuchowego to urządzenie kieruje bagaż na specjalną linię do przejrzenia przez operatorów" – uzupełnił.
Jak podał, jedna nowa linia może obsłużyć 720 bagaży na godzinę a dwie takie linie wystarczą, żeby zastąpić osiem skanerów RTG starego typu. "Jesteśmy w stanie obsłużyć 100 pasażerów w ciągu 15 minut" – dodał rzecznik.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Urządzenia zakupiono w ramach postępowania przetargowego za 6 mln zł brutto. Chociaż oficjalne otwarcie linii na lubelskim lotnisku nastąpiło w czwartek, to skanery zostały uruchomione w poniedziałek.
Jankowski poinformował, że urządzenia posiadają wymagane certyfikaty Unii Europejskiej. Linie tego typu działają w wielu europejskich portach m.in. w Wenecji, Genui, Weronie, a wkrótce mają zostać uruchomione w Sztokholmie.
Port Lotniczy Lublin (usytuowany w pobliskim Świdniku) oddano do użytku w 2012 r. Ma status lotniska międzynarodowego i może obsługiwać samoloty wielkości Boeinga 767 czy Airbusa A310.
PL Lublin jest spółką akcyjną, której wyłącznymi akcjonariuszami są jednostki samorządu terytorialnego: województwo lubelskie, gmina Lublin, gmina miejska Świdnik i powiat Świdnik.(PAP)
Komentarze