Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polska odbudowuje ruch lotniczy szybciej niż inni w UE. Przykład Lotniska Chopina

infoair
27.06.2025 07:30
0 Komentarzy

Europa bardzo powoli odbudowuje ruch lotniczy po pandemii. Najszybciej udało się to zrobić Turkom, którzy w tym celu stworzyli nowe lotnisko w Stambule.

Bardzo dobrze radzi sobie też Polska i Lotnisko Chopina w Warszawie – podała „Rzeczpospolita”, wskazując na raport Airports Council International.

Rozkład lotu:

  1. O ile procent wzrosły możliwości przesiadkowe Lotniska Chopina w Warszawie w pierwszych pięciu miesiącach 2025 roku w porównaniu do tego samego okresu w 2024 roku?
  2. Które trzy kraje, według artykułu, miały istotny wpływ na spadek ruchu transferowego w Europie ze względu na zawieszenie lotów?
  3. Jaką strategię planuje wdrożyć Lotnisko Chopina w związku z rosnącym ruchem transferowym?
Odbudowujemy ruch lotniczy szybciej niż inni w UE. Przykład Lotniska Chopina / fot. WAW
Odbudowujemy ruch lotniczy szybciej niż inni w UE. Przykład Lotniska Chopina / fot. WAW

Plus 18 proc.

W piątkowym wydaniu gazeta poinformowała, że w porównaniu z pierwszymi pięcioma miesiącami 2024 r. w tym roku możliwości przesiadkowe stołecznego portu wzrosły o 18 proc. „Dla porównania: we Frankfurcie jest to wzrost tylko o 3 proc., w Monachium – o 8 proc., a w Wiedniu – o 4 proc.” - przekazał dziennik.

Zwrócił uwagę, że najtrudniejszą sytuację mają Francuzi. Możliwości przesiadkowe na Lotnisku Charles’a de Gaulle’a w Paryżu, a zatem i liczba pasażerów transferowych, są dzisiaj mniejsze o 10 proc. niż rok temu - podał.

Jak czytamy, LOT i Lotnisko Chopina nie zamierzają poprzestać na tych dobrych na tle Europy wynikach. Przewoźnik zwiększa liczbę połączeń i unowocześnia swoją flotę. Warszawski port lotniczy także stawia na dalszą modernizację.

„Pandemia Covid-19 zachwiała światową branżą lotniczą i zmieniła strukturę podróżowania. Po wznowieniu ruchu pasażerowie częściej zaczęli wybierać ruch point-to-point, co pokazują światowe statystyki. Cieszymy się, że Lotnisko Chopina szybciej niż inne porty odbudowuje ruch transferowy. Oznacza to, że pasażerowie chcą przesiadać się w Warszawie” - powiedział „Rz” prezes Polskich Portów Lotniczych Łukasz Chaberski. Dodał, że jest to mocny sygnał, który pokazuje, jak ważna jest modernizacja portu. „Bez tej koniecznej inwestycji utracimy szansę dalszego rozwoju, a to z kolei wpłynie w dalszej perspektywie negatywnie na ruch tranzytowy CPK” – podkreślił.

Gazeta dodała, że duży wpływ na liczbę pasażerów transferowych ma zawieszenie lotów do Ukrainy, Rosji (od lutego 2022 r.) i Białorusi (po incydencie z samolotem Ryanaira w czerwcu 2021 r.). Te trzy rynki odpowiadały za ok. 10 proc. ruchu transferowego na Lotnisku Chopina. Sama Ukraina to 6 proc. (PAP)

Odbudowujemy ruch lotniczy szybciej niż inni w UE. Przykład Lotniska Chopina / fot. WAW

Komentarze