Piloci Lufthansy znowu grożą strajkiem
Związek zawodowy pilotów niemieckich linii lotniczychLufthansa ogłosił w środę fiasko negocjacji z dyrekcją przewoźnika. Pasażerowiemuszą liczyć się w każdej chwili z nowym strajkiem. Od kwietnia 2014 rokupiloci Lufthansy strajkowali już 12 razy.
Związek zawodowy Cockpit (VC) poinformował we Frankfurcienad Menem, że zarząd Lufthansy obstaje przy planach przekazania częścisamolotów zagranicznym liniom lotniczym i likwidacji miejsc pracy w Niemczech,czego związek nie może zaakceptować. Strajk pilotów jest w związku z tym wkażdej chwili możliwy – zapowiedział VC.
Rzecznik Cockpitu Markus Wahl oświadczył, że zarząd Lufthansynajwyraźniej nie dąży do wspólnego rozwiązania”. Polityka”wykorzystywania samolotów pod inną banderą” nie ma nic wspólnego zsojuszem na rzecz wzrostu i zatrudnienia – dodał rzecznik. Jak zaznaczył,związek proponował zarządowi oszczędności w wysokości 500 mln euro poprzezuwzględnienie w umowie zbiorowej niższych wynagrodzeń dla pilotów planowanejtaniej linii Eurowings.
Odrzucenie takiej propozycji jest zdaniem związkowcówsygnałem, że przewoźnik chce po prostu „wyprowadzić miejsca pracy zkraju”.
Od kwietnia 2014 roku piloci Lufthansy strajkowali 12 razy.Straty linii lotniczych z tego tytułu szacowane są na ponad 300 mln euro.Ostatnia akcja protestacyjna odbyła się w marcu. Lufthansa jest największymeuropejskim przewoźnikiem.
Do kwestii spornych między związkiem a dyrekcją Lufthansynależy system świadczeń przedemerytalnych dla pilotów. Obecnie piloci już wwieku 55 lat mogą ubiegać się o przejście na wcześniejszą emeryturę, zzachowaniem 60 proc. dotychczasowych poborów. Według Cockpitu związekproponował wydłużenie o dwa lata wieku upoważniającego do wcześniejszejemerytury. Cockpit reprezentuje 5400 pilotów zatrudnionych w Lufthansie.
Lufthansa chce podnieść wiek uprawniający do przejścia nawcześniejszą emeryturę. Młodzi piloci rozpoczynający obecnie pracę mają byćcałkowicie pozbawieni tych uprawnień. W związku z silną konkurencją ze stronytanich linii lotniczych oraz przewoźników z Azji, Lufthansa realizuje radykalnyprogram oszczędnościowy rozbudowując m.in. sektor tanich linii lotniczych.Warunki proponowane pilotom w tych spółkach Lufthansy są znacznie gorsze odwarunków pracy i płacy w firmie macierzystej.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze