Ośmiu chętnych na stanowisko prezesa CPK. Wygrał Filip Czernicki
12 kwietnia Rada Nadzorcza spółki CPK wybrała w postępowaniu kwalifikacyjnym Filipa Czernickiego na prezesa Centralnego Portu Komunikacyjnego
Członkiem zarządu został też Marcina Michalskiego. Łącznie do prowadzonego postepowania konkursowego na stanowisko prezesa zarządu wpłynęło osiem aplikacji, zaś w konkursie na członka zarządu – 10 zgłoszeń – poinformowało CPK.
Nowy szEf CPK
Jak podała spółka, Filip Czernicki ma kilkunastoletnie doświadczenie w branży lotniczej i zarządzaniu zespołami ludzkimi. Pracując w P.P. Porty Lotnicze zajmował się m.in. prowadzeniem oraz nadzorowaniem projektów strategicznych jak Chopin Airport City, rozbudowa Lotniska Chopina do przepustowości granicznej, przebudowa układu drogowego wokół Lotniska Chopina.
Doktor nauk prawnych, radca prawny, wykładowca akademicki, zawodowo specjalizuje się w zakresie prawa lotniczego, prawa organizacji pozarządowych, zarządzania projektami i doradztwie biznesowym. Od wielu lat czynnie zaangażowany we współpracę z organizacjami społecznymi. Współtwórca sieci studenckich poradni prawnych i aktywnie promujący postawy pro bono wśród prawników. Koordynator programów pro bono Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, Prezes Fundacji Uniwersyteckich Poradni Prawnych. Członek Zarządu Global Alliance for Justice Education, Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Ogólnopolskiej Federacji Organizacji Pozarządowych.
Z kolei Marcin Michalski – jak poinformowało CPK – przez ostatnie trzy lata pełnił funkcję dyrektora zarządzającego w Banku Ochrony Środowiska. Wcześniej przez ponad 20 lat związany był z Bankiem Gospodarstwa Krajowego. Decyzją rady nadzorczej Michalski obejmie funkcję 22 kwietnia.
Spółka CPK została powołana do przygotowania i realizacji Programu wieloletniego Centralnego Portu Komunikacyjnego, obejmującego m.in. budowę nowego lotniska centralnego dla Polski oraz inwestycji towarzyszących – m.in. linii kolejowych, dróg ekspresowych i autostrad.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu, w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które powinny umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.
CPK jest w 100-proc. własnością Skarbu Państwa.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze