Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy prezes Airbus Poland: Johannes von Thadden

infoair
02.12.2020 07:30
0 Komentarzy

Nowym prezesem i dyrektorem zarządzającym Airbus Poland – polskiej spółki działu Airbus Defence and Space – został Johannes von Thadden – poinformowała firma we wtorek, 1 grudnia.

Nowy szef Airbusa w Polsce zastąpi Manuela Heredia Ortiza, który obejmie funkcję w Airbus Spain.

800 pracowników

„Von Thadden pokieruje zespołem prawie 800 pracowników w jednej z największych polskich firm lotniczych, zajmującej się produkcją, obsługą, naprawami i modernizacją samolotów wojskowych Airbusa oraz produkcją elementów do samolotów cywilnych. Będzie też nadzorował Wydział Usług Lotniczych w Mielcu oraz wspierał aspiracje polskiej spółki w sektorze kosmicznym” – zapowiedziała spółka.

„Airbus współpracuje z Polską od blisko 20 lat, rozwijając swoje możliwości przemysłowe w Warszawie i włączając polskich partnerów do lokalnego łańcucha dostaw” – powiedział von Thadden cytowany w komunikacie firmy. „Chcemy zwiększać efektywność i kompetencje naszych pracowników oraz wchodzić na nowe rynki, aby rozwijać nasz potencjał w sektorach lotniczym i kosmicznym, tak w Polsce, jak i w działaniach eksportowych” – dodał.

Von Thadden, od lat związany z Airbusem, prowadził projekty firmy we Francji i Niemczech, odpowiadał też za rozwijanie biznesu kosmicznego Airbusa na świecie. Jak zapowiada firma, na nowym stanowisku zamierza wykorzystać wiedzę o Polsce, którą zdobył jako współprzewodniczący Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej w Warszawie. Johannes von Thadden jest Niemcem, mówi biegle po angielsku i francusku, komunikuje się też w języku polskim i hiszpańskim. Jest żonaty z Polką.

Widmo Strajku

Nowego prezesa w pierwszym kroku czekają problemy związane z pracownikami. Zarząd Airbus Poland wypowiedział postanowienia układu zbiorowego pracy swoim pracownikom, na co nie zgadzają się związkowcy z Solidarności.

W dniu 20 listopada zarząd Airbus Poland wypowiedział postanowienia układu zbiorowego pracy swoim Pracownikom. Oznacza to pozbawienia ich między innymi prawa do odpraw emerytalnych, jubileuszu, lepiej płatnych godzin nadliczbowych, czy większego odpisu na fundusz świadczeń socjalnych” – czytamy w komunikacie NSZZ Solidarność Airbus Poland.

Informację o jednostronnym wypowiedzeniu układu zbiorowego przez Airbus Poland podał w piątek „Tygodnik Solidarność” na swojej stronie internetowej.

Airbus Poland, w stanowisku przekazanym PAP, poinformował iż nowy system wynagradzania pracowników „ma zastąpić przestarzały, skomplikowany i nieprzejrzysty system płac”. „Airbus szanuje wszystkich pracowników i chce, aby każdy z nich otrzymywał godziwe wynagrodzenie za swoją pracę w oparciu o prostą siatkę płac i jasne zasady premiowania” – zapewniła firma.

Spółka dodała w swoim oświadczeniu, że „propozycja Pracodawcy jest wynikiem wielomiesięcznego procesu obejmującego badanie systemów wynagrodzeń w branży, rozmów z pracownikami Airbusa w zakresie struktury stanowisk pracy oraz definiowania kategorii i opisów poszczególnych stanowisk. Wdrożenie nowego systemu jest w pełni zgodne z polskim i unijnym prawem pracy i będzie wiązało się z 12-miesięcznym okresem przejściowym, w trakcie którego mają zostać podpisane nowe umowy o pracę.

Firma podkreśliła przy tym, że „pracownicy zachowają wszystkie swoje świadczenia, a po zakończeniu tego procesu pensje zostaną utrzymane co najmniej na tym samym poziomie”. „Naszym celem jest dalszy rozwój w Polsce jako innowacyjnej i konkurencyjnej firmy działającej zgodnie z najwyższymi standardami Airbusa” – dodano w stanowisku Airbusa.

Airbus Poland

Do Airbus Defence and Space należą od 2001 r. zakłady na warszawskim Okęciu, które serwisują i modernizują wyprodukowane przez siebie wojskowe samoloty szkolne PZL-130 Orlik; produkują też skrzydła, drzwi i rampę załadowczą samolotu transportowego C295 (dawne oznaczenie CASA C-295M) używanego przez polskie wojsko, remontują także samoloty tego typu należące do innych państw regionu. Airbus Poland wytwarza też elementy kadłubów, wiązki elektryczne i inne podzespoły do samolotów pasażerskich i wojskowych produkowanych przez europejski koncern, w tym do A320 i A340.

Grupa Airbus prowadzi działalność badawczą i testową w centrum projektowania śmigłowców w Łodzi (spółka należy do Airbus Helicopters); zajmuje się też certyfikowanym szkoleniem pilotów w Mielcu. W 2010 r., wraz z Centrum Badań Kosmicznych Polskiej Akademii Nauk, założyła spółkę joint venture Astri Polska, która uczestniczy w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej.(PAP)

Komentarze