Nowy kierunek PLL LOT: bezpośrednie loty z Warszawy do Porto
 
Polskie Linie Lotnicze LOT rozszerzają siatkę połączeń na Półwyspie Iberyjskim. Od 25 maja 2026 roku pasażerowie będą mogli polecieć bezpośrednio z Warszawy do Porto – drugiego po Lizbonie portugalskiego miasta w ofercie narodowego przewoźnika.
Rejsy będą realizowane pięć razy w tygodniu w sezonie letnim i cztery razy w tygodniu w sezonie zimowym, samolotami Boeing 737 MAX 8.
Rozkład lotu:
- Kiedy PLL LOT uruchomi pierwsze połączenie z Warszawy do Porto?
- Ile razy w tygodniu będą realizowane loty do Porto w sezonie letnim?
- Jakim typem samolotu PLL LOT będzie obsługiwać trasę Warszawa–Porto?
 
Nowy kierunek LOT-u: Warszawa–Porto
Pierwszy rejs z Warszawy do Porto wystartuje 25 maja 2026 roku. W sezonie letnim loty zaplanowano na poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki i niedziele. Wyloty z Warszawy odbywać się będą o godz. 10:20, z przylotem do Porto o 13:25, natomiast rejs powrotny wyruszy o 14:25, lądując na Lotnisku Chopina o 19:10.
W sezonie zimowym połączenie będzie realizowane cztery razy w tygodniu – we wtorki, czwartki, piątki i niedziele – według tego samego rozkładu. Czas przelotu w jedną stronę wynosi ok. 4 godziny i 5 minut, a w drugą – ok. 3 godziny i 45 minut.
– „Uruchomienie nowej trasy z Warszawy do Porto to ważny krok w umacnianiu pozycji LOT-u na Półwyspie Iberyjskim. Po sukcesie połączenia z Lizboną, chcemy zaoferować naszym pasażerom możliwość odkrywania północnej Portugalii – regionu o niezwykłej kulturze, architekturze i kuchni” – powiedział Robert Ludera, dyrektor Biura Siatki Połączeń PLL LOT.
Porto – serce północnej Portugalii
Położone nad ujściem rzeki Douro Porto to jedno z najstarszych miast Portugalii i jej drugie największe centrum metropolitalne. Nazywane „A Invicta” („Niezwyciężone”) – nawiązując do swojej historii – przyciąga turystów wyjątkową atmosferą i zabytkową architekturą.
Do symboli miasta należą m.in. most Ponte Dom Luís I, barokowa wieża Torre dos Clérigos, neoklasycystyczny Pałac Giełdy (Palácio da Bolsa) i słynna księgarnia Livraria Lello, która stała się inspiracją dla J.K. Rowling przy tworzeniu świata Harry’ego Pottera.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nieodłącznym elementem tożsamości Porto jest wino porto, produkowane w pobliskiej Vila Nova de Gaia. Miasto słynie także z kuchni o wyrazistych smakach – dania takie jak francesinha, czyli zapiekana kanapka z mięsem, serem i pikantnym sosem piwnym, to lokalne klasyki.
Porto to także świetna baza wypadowa do zwiedzania północnej Portugalii. Dolina Douro – z tarasowymi winnicami wpisanymi na listę UNESCO – oraz nadmorskie miejscowości Foz do Douro i Matosinhos znajdują się w zasięgu jednodniowej wycieczki.
LOT wzmacnia pozycję na Półwyspie Iberyjskim
Uruchomienie połączenia do Porto to kolejny etap ekspansji LOT-u na kierunkach południowoeuropejskich. Od sezonu letniego 2026 przewoźnik zwiększy liczbę lotów z Warszawy do Madrytu i Barcelony – z 7 do 14 rejsów tygodniowo na każdej trasie.
Dodatkowo, od 30 marca 2026 roku, narodowy przewoźnik uruchomi dwa nowe połączenia z Krakowa – do Madrytu i Barcelony, umacniając obecność w Hiszpanii.
Nowe połączenia realizowane są w ramach strategii rozwoju LOT-u, zakładającej zwiększanie częstotliwości rejsów w ramach sieci europejskiej oraz wzmacnianie pozycji przewoźnika w segmencie ruchu turystycznego i biznesowego.
LOT – nowoczesny przewoźnik z tradycją
Polskie Linie Lotnicze LOT należą do 11 najstarszych linii lotniczych świata. Przewoźnik obsługuje loty do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Indiach, Japonii i Korei Południowej, wykorzystując flotę Boeingów 787 Dreamliner. LOT nieustannie rozwija siatkę połączeń średnio- i dalekodystansowych, umacniając swoją pozycję lidera w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Bilety na trasie Warszawa–Porto są już dostępne w sprzedaży – na stronie lot.com, w LOT Contact Center oraz w biurach LOT Travel.
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 
 
 
                             
                             
                             

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 

 
 


 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 

 
 
 



 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 


 

 

 

 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Komentarze