Nowoczesna flota dla Air Niugini: dodatkowe samoloty Airbus A220-100
Narodowy przewoźnik Papui-Nowej Gwinei, linia Air Niugini, poinformował o złożeniu zamówienia na kolejne dwa nowoczesne samoloty Airbus A220-100. To rozszerzenie wcześniejszego zamówienia z 2023 roku, które obejmowało sześć maszyn tego typu.
Dodatkowo linia posiada już umowy leasingowe na trzy większe jednostki A220-300, pochodzące od amerykańskiej firmy leasingowej Azorra.
Rozkład lotu:
- Ile łącznie samolotów Airbus A220 zamówiła linia Air Niugini, uwzględniając zarówno zakupy, jak i leasing?
- Jakie znaczenie dla rozwoju Papui-Nowej Gwinei ma według prezesa Air Niugini wprowadzenie samolotów A220 do floty?
- Jakie cechy technologiczne wyróżniają Airbusy A220 na tle wcześniejszych generacji samolotów w tym segmencie?
Nowe zamówienie zostało ujawnione w momencie, gdy pierwszy samolot A220 dla Air Niugini trafił do końcowego etapu montażu w zakładach Airbusa w Mirabel w Kanadzie.
Dyrektor generalny Air Niugini, Gary Seddon, podkreślił znaczenie nowych samolotów dla rozwoju krajowego i regionalnego przewoźnika:
„A220 stanie się podstawą naszej floty obsługującej loty krajowe i regionalne, wspierając tym samym rozwój gospodarczy Papui-Nowej Gwinei. Przewidując dalszy wzrost popytu, zdecydowaliśmy się zwiększyć nasze zamówienia na ten wyjątkowo efektywny i komfortowy typ samolotu”.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes ds. sprzedaży w dziale samolotów komercyjnych Airbusa, zaznaczył:
„To już drugie zamówienie Air Niugini na A220. Wspólnie wspieramy program odnowy floty przewoźnika. A220 to najbardziej efektywny samolot w swojej klasie – oferuje szeroką, przestronną kabinę i zasięg pozwalający na realizację bezpośrednich lotów do wszystkich miejsc w siatce połączeń Air Niugini”.
Airbus A220 to nowoczesny samolot wąskokadłubowy, który może przewozić od 100 do 160 pasażerów na dystansach do 3 600 mil morskich (6 700 km). Model A220-100 idealnie sprawdza się na trasach dla 100–135 pasażerów, natomiast większy A220-300 obsługuje rynek 120–160 miejsc. Oba warianty napędzane są najnowszej generacji silnikami GTF™ firmy Pratt & Whitney, które zmniejszają zużycie paliwa i emisje CO₂ aż o 25% w przeliczeniu na jedno miejsce.
A220 już teraz może być zasilany mieszanką zawierającą do 50% zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF), a Airbus planuje osiągnąć 100% zgodność ze SAF do 2030 roku.
Na koniec kwietnia 2025 roku Airbus odnotował ponad 900 zamówień na samoloty A220 od ponad 30 klientów z całego świata. Do tej pory dostarczono ponad 410 egzemplarzy, które są obecnie eksploatowane przez 24 przewoźników na ponad 1 600 trasach i do ponad 470 miejsc docelowych – potwierdzając silną pozycję A220 w segmencie mniejszych samolotów jednonawowych.
Komentarze