Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe linie czarterowe w Polsce

infoair
15.12.2009 16:43
0 Komentarzy

Na polskim rynku pojawią się dwie nowe linie czarterowe – Yes Airways i Enter Air. Obie zaczną wozić pasażerów w przyszłym roku. Na razie trwają rozmowy z biurami podróży na obsługę połączeń.

Yes Airways będzie wozić pasażerów Boeingiem 757-200. 100 procent udziałów w firmie ma polski kapitał. Przewoźnik chwali się na stronie internetowej, że jest w stanie wozić turystów z Polski do: Portugalii, Hiszpanii, Bułgarii, Turcji, Egiptu, Grecji, Izraela, Tunezji, Maroka i na Wyspy Kanaryjskie. W ofercie są również dłuższe loty do: Zjednoczonych Emiratów Arabskich, na Madagaskar i Mauritius, Malediwy, Sri Lankę, Tajlandię i Bali. W Ofercie są również rejsy na Dominikanę i Kubę oraz do Brazylii, Wenezueli i Meksyku. Szczegóły dotyczące lotów i współpracy z biurami podróży poznamy najwcześniej na początku przyszłego roku.

Yes Airways to nie jedyna nowa linia lotnicza. W przyszłym roku pasażerów chce wozić też przewoźnik o nazwie Enter Air. Firma dysponuje dwoma samolotami Boeing 737-400 zabierającymi na pokład 162 osoby. Podobnie jak w przypadku Yes Airways, tak i Enter Air główną bazę będzie miał na lotnisku w Warszawie. Przewoźnicy będą jednak oferowac połączeń z polskich portów regionalnych: z Wrocławia, Katowic, Krakowa, Poznania, Gdańska i Łodzi. W zasięgu samolotów Enter Air są wszystkie miasta w odległości 3 tys. km i 4,5 godzin lotu.

Pomimo panującego kryzysu gospodarczego w pierwszych sześciu miesiącach br. liczba obsłużonych pasażerów czarterowych w polskich portach lotniczych wzrosła o około 13% (12,9%). W tym samym czasie ruch regularny odnotował spadki rzędu 15,1%, a cały ruch spadł o 12,3%. Udział ruchu czarterowego wyniósł około 13%. W pierwszych trzech kwartałach 2009 roku zaobserwowano wzrost liczby pasażerów czarterowych o ok. 3,5% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Rynek regularny zmalał w tym samym czasie o ok. 12,4% co złożyło się na spadek w całości ruchu o blisko 10,1%. Sytuacja rynku czarterów na tle całości rynku prezentuje się więc bardzo dobrze. Zaowocowało to zwiększeniem się udziału rynku czarterów, z ok. 14,8% do 17%.

Komentarze