Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe A330neo i więcej A350: Etihad buduje jedną z najnowocześniejszych flot na świecie

infoair
19.11.2025 16:45
0 Komentarzy

Etihad Airways ogłosiły podczas Dubai Airshow znaczące wzmocnienie swojej floty szerokokadłubowej, składając wiążące zamówienia na kolejne samoloty Airbus. Przewoźnik zostanie nowym użytkownikiem A330neo, po zamówieniu sześciu A330-900, a jednocześnie zwiększy liczbę zamówionych A350-1000 o siedem dodatkowych sztuk oraz A350F o trzy kolejne frachtowce.

Tym samym całkowite zaangażowanie Etihad w program A350F wzrosło do 10 egzemplarzy, natomiast flota przyszłych A350-1000 osiągnie poziom 27 maszyn.

Rozkład lotu:

  • Ile nowych samolotów zamówiły Etihad Airways?
  • Który model Airbusa Etihad wprowadzi do floty po raz pierwszy?
  • Podczas jakiego wydarzenia ogłoszono podpisanie umowy?
Nowe A330neo i więcej A350: Etihad buduje jedną z najnowocześniejszych flot na świecie
Nowe A330neo i więcej A350: Etihad buduje jedną z najnowocześniejszych flot na świecie

Rozbudowa floty została uzupełniona ogłoszonym leasingiem dziewięciu A330-900 od firmy Avolon, co znacząco przyspieszy proces wdrażania nowych samolotów w siatce połączeń Etihad.

Inwestycja w rozwój średnio- i dalekodystansowy

Prezes Etihad Airways, Antonoaldo Neves, podkreślił, że zamówione samoloty idealnie wpisują się w strategię rozwoju linii. A330neo ma wspierać segment tras średniego zasięgu, zapewniając wysoką elastyczność operacyjną, natomiast A350-1000 pozostaje kluczowym elementem floty dalekodystansowej.

Znacząco zwiększone zamówienie na A350F wzmacnia dział cargo Etihad w obliczu globalnego wzrostu zapotrzebowania na transport lotniczy. Najnowszy frachtowiec Airbusa, wyposażony w największe drzwi ładunkowe w swojej klasie, spełnia wszystkie normy ICAO, które wejdą w życie w 2027 roku.

Wiceprezes Airbusa Benoît de Saint-Exupéry zaznaczył, że zwiększone zamówienia Etihad potwierdzają długoterminową współpracę obu firm i są wyrazem wspólnej wizji dotyczącej przyszłości lotnictwa w regionie.

Samoloty nowej generacji w służbie efektywności

Rodzina A350 jest obecnie najbardziej zaawansowaną konstrukcją szerokokadłubową na rynku, zdolną latać bez międzylądowania na dystansie do 18 tys. km. Dzięki lekkim materiałom, nowej aerodynamice i silnikom Rolls-Royce Trent XWB oferuje 25% niższe zużycie paliwa i emisję CO₂.

Z kolei A330neo, wyposażony w silniki Trent 7000, zapewnia podobny poziom oszczędności na trasach średniego i dalekiego zasięgu, przy jednoczesnym oferowaniu kabiny Airspace, cenionej za komfort pasażerów.

Zarówno A330neo, jak i rodzina A350 mogą operować z użyciem do 50% zrównoważonego paliwa lotniczego SAF. Airbus deklaruje pełną zgodność swoich samolotów z paliwem SAF 100% do 2030 roku.

Rekordowe zainteresowanie rodziną A350 i A330

Na koniec października 2025 r. rodzina A350 zebrała ponad 1400 zamówień od 64 klientów na świecie, a A330 przekroczył 1900 zamówień od ponad 130 operatorów. Etihad, dzięki kolejnym decyzjom zakupowym, umacnia swoją pozycję jako jedna z linii budujących jedną z najbardziej nowoczesnych i efektywnych flot szerokokadłubowych na Bliskim Wschodzie i globalnie.

Nowe A330neo i więcej A350: Etihad buduje jedną z najnowocześniejszych flot na świecie
Nowe A330neo i więcej A350: Etihad buduje jedną z najnowocześniejszych flot na świecie

Komentarze