Norwegia: Dwa lotniska przygotowują się do obsługi samolotów elektrycznych
Na lotnisku w Stavanger powstanie pierwsza w Norwegii instalacja do ładowania samolotów o napędzie elektrycznym. Drugi zestaw trafi do Bergen.
Operator norweski portów lotniczych zapowiedział 30 stycznia, że testowe loty mają rozpocząć się jesienią tego roku.
Rozkład lotów:
- Kiedy mają rozpocząć się testowe loty elektrycznych samolotów w Norwegii?
- Jaką maksymalną odległość może pokonać elektryczny samolot Beta Alia na pełnym naładowaniu?
- W których norweskich miastach powstaną pierwsze instalacje do ładowania samolotów elektrycznych?
W zachodniej Norwegii
Stacje ładowania samolotów to element przygotowań norweskiego operatora Avinor do obsługi połączeń lotniczych maszynami o napędzie elektrycznym. Firma spodziewa się w najbliższych latach certyfikacji kilku modeli elektrycznych samolotów, a lotniska w zachodniej Norwegii mają być pierwszymi z odpowiednią dla nich infrastrukturą.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Loty testowe między oddalonymi od siebie o 150 km portami lotniczymi będą połączeniami cargo bez pasażerów. Ładunek przewozić będą samoloty Beta Alia. W pełni naładowana bateria pozwala takiej maszynie pokonać do 450 km. Ponowne naładowanie akumulatorów zajmuje około godziny.
Anders Kirsebom, dyrektor generalny Avinora, w komunikacie prasowym przyznał, że w chwili obecnej na świecie jest niewielu dostawców, którzy dysponują urządzeniami spełniającymi docelowe oczekiwania jego firmy.
“Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu w zakresie elektromobilności powstało wiele innowacyjnych rozwiązań stworzonych przez norweskie firmy. Mamy nadzieję skorzystać z tej innowacyjności w kolejnych zamówieniach, mimo że dziś nikt nie dysponuje gotowym dla nas rozwiązaniem” - zapowiedział Kirsebom.
W wyniku ogłoszonego przetargu Avinor chce zakupić ładowarki o mocy co najmniej 300 kW. W Stavanger instalacja ma pojawić się do końca maja, a w Bergen do połowy sierpnia tego roku.
Komentarze