MIiB podejmuje działania ws. nieprawidłowości na lotnisku Chopina
Resort Infrastruktury i Budownictwa zna wyniki kontroli,przeprowadzonej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego w Porcie Lotniczym im. F.Chopina w Warszawie. Stosowne działania zostały podjęte natychmiast po wykryciunieprawidłowości. Wydane zostało także zalecenie natychmiastowej poprawy zabezpieczeństosowanych na lotnisku.
– Aby w przyszłości nie powtarzały się sytuacje, że firmyzewnętrzne będą wykonywały zadania związane z ochroną lotnisk, zostanąprzeprowadzone zmiany w prawie lotniczym. Będziemy dążyć, by służby ochronylotniska były organizowane przez właścicieli portów lotniczych. Rozważamyrównież stworzenie Służby Ochrony Lotnisk – powiedział minister infrastruktury ibudownictwa Andrzej Adamczyk.
Prowadzone prace legislacyjne w obszarze prawa lotniczegowykluczą kontrolowanie lotnisk przez firmyzewnętrzne. Obecnie zarządzający lotniskiem ma możliwość wyboru, w jakisposób będzie realizował ustawowy obowiązek wykonywania kontrolibezpieczeństwa.
Dyrektor PPL wypowiedział również umowę z firmą KonsalnetHolding S.A., którą Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze, zarządzającelotniskiem Chopina, zawarło na wykonywanie kontroli bezpieczeństwa.
Ostatni audyt, przeprowadzony w grudniu 2015 r. przez ULC,nie wykazał nieprawidłowości.Jednocześnie, zgodnie z planem nadzoru Komisji Europejskiej, przeprowadzane sąinspekcje, a ostatnia ocena była satysfakcjonująca.
Zgodnie z ustawą z 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze,centralnym organem administracji rządowej właściwym w sprawach lotnictwacywilnego jest Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Prezes ULC realizuje swojezadania przeprowadzając audyty i kontrole w poszczególnych portach lotniczych.
Zgodnie z obowiązującym prawem, zadania związane z kontroląbezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym wykonuje zarządzający lotniskiem. Zadaniate są wykonywane pod nadzorem Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
ULC w 2015 r. kilkukrotnie prowadził działania kontrolne,zgodnie z obowiązującym prawem, w Porcie Lotniczym im. F. Chopina w Warszawie,związane z wykonywaniem tzw. ?testów ochrony?, polegających na próbachwnoszenia do stref zastrzeżonych portu przedmiotów niebezpiecznych w postaciatrap urządzeń wybuchowych oraz przedmiotów o ostrych zakończeniach. Wykonywanorównież testy sprawdzające poziom kontroli dostępu do stref zastrzeżonych,polegające na próbach wejścia do tych stref na podstawie niewłaściwych, bądźprzeterminowanych dokumentów. Ostatnia kontrola Urzędu Lotnictwa Cywilnegoodbyła się w grudniu 2015 r.. Podczas kontroli nie stwierdzono żadnychnieprawidłowości.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze