Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Marcowy chaos na Heathrow wyjaśniony. Zawiodła infrastruktura energetyczna

infoair
03.07.2025 07:30
0 Komentarzy

Brytyjski operator energetyczny poinformował 2 lipca, że przyczyną unieruchomienia lotniska Heathrow w marcu była awaria jednego z przepustów w podstacji elektrycznej, którą prawdopodobnie wywołała przedostająca się do środka wilgoć.

Była to jedna z największych tego typu awarii w historii.

Rozkład lotu:

  • Co było bezpośrednią przyczyną pożaru transformatora w podstacji energetycznej, który doprowadził do unieruchomienia lotniska Heathrow?
  • Jakie działania podjął operator NGET po awarii z 21 marca i jakie wcześniejsze sygnały ostrzegawcze zostały zignorowane?
  • Jakie konsekwencje wywołała awaria na Heathrow oraz jakie instytucje zapowiedziały dalsze działania kontrolne lub śledcze?
Marcowy chaos na Heathrow wyjaśniony. Zawiodła infrastruktura energetyczna
Marcowy chaos na Heathrow wyjaśniony. Zawiodła infrastruktura energetyczna

"Przegląd (techniczny) wykazał, że awaria jednego z przepustów w podstacji o mocy 275 kV spowodowała pożar transformatora" - napisał w raporcie brytyjski operator energetyczny National Grid Electricity Transmission (NGET). W dokumencie oceniono, że "przyczyną awarii najprawdopodobniej była wilgoć przedostająca się do przepustu".

W raporcie podkreślono też, że wcześniejsze kontrole NGET nie przyniosły efektów i nie skutkowały żadną reakcją na podwyższony poziom wilgoci, który stwierdzono już w 2018 r. Jednocześnie zapewniono, że po incydencie z 21 marca na Heathrow NGET podjęło kompleksowe działania, mające na celu zabezpieczenie i konserwację infrastruktury przesyłu energii.

Brytyjski minister energetyki Ed Miliband przyznał, że wnioski z raportu są "bardzo niepokojące". Śledztwo w sprawie pożaru podstacji elektrycznej zapowiedział OFGEM, państwowy regulator nadzorujący infrastrukturę energetyczną.

Pożar z 21 marca doprowadził do całkowitego zamknięcia Heathrow, unieruchomił tam tysiące pasażerów i spowodował straty materialne, których wielkość oszacowano na kilkadziesiąt milionów dolarów. NGET to spółka odpowiadająca za sieć przesyłową w Anglii i Walii, powstała po prywatyzacji w 1990 r. ówczesnego brytyjskiego operatora. (PAP)

Marcowy chaos na Heathrow wyjaśniony. Zawiodła infrastruktura energetyczna
Marcowy chaos na Heathrow wyjaśniony. Zawiodła infrastruktura energetyczna

Komentarze