Lufthansa z jubileuszowym malowaniem na stulecie linii. Boeing 787-9 ambasadorem
Rok 2026 będzie dla Lufthansy wyjątkowy — niemiecki przewoźnik obchodzi swoje 100-lecie i już teraz ujawnia pierwsze akcenty tej rocznicy.
Jednym z nich jest specjalne malowanie, które pojawi się na kadłubie nowego Boeinga 787-9. Samolot z jubileuszową szatą graficzną wejdzie do służby w grudniu 2025 r.
Rozkład lotu:
- Jakie urodziny będzie obchodzić Lufthansa w 2026 roku?
- Na jakim modelu samolotu pojawi się jubileuszowe malowanie?
- Co symbolizuje żuraw w logo Lufthansy według prezesa Jens Rittera?
Symbol historii
Nowe malowanie jest połączeniem nowoczesnego designu z silną tożsamością marki. Granatowy kadłub przecina stylizowany żuraw – symbol Lufthansy zaprojektowany w 1918 roku przez architekta Otto Firle. Jego skrzydła przechodzą płynnie w skrzydła samolotu, tworząc efekt optycznego zjednoczenia. To pierwszy raz, kiedy żuraw staje się tak integralnym elementem malowania całej maszyny.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z jednej strony kadłuba znalazł się napis „100”, z drugiej – „1926 / 2026”, a jubileuszowe logo „100” widnieje także na spodzie kadłuba. Samolot zarejestrowany jako D-ABPU przeszedł proces lakierowania w Charleston (USA). Lufthansa planuje odebrać maszynę w listopadzie i wprowadzić ją do rozkładu już w grudniu — samolot będzie wyposażony w nową kabinę Allegris.
— „Nasz żuraw to znak bezpieczeństwa, jakości premium, niezawodności i wolności. To wartości, które reprezentujemy od 100 lat i które pozostaną z nami w przyszłości. Jesteśmy dumni z naszej historii i naszych pracowników. Jubileuszowe malowanie Boeinga 787 to hołd dla tej tożsamości i dla całego zespołu Lufthansy” — mówi Jens Ritter, prezes Lufthansa Airlines.
Jubileuszowe barwy mają nie tylko promować setną rocznicę powstania przewoźnika, ale również pełnić funkcję mobilnego ambasadora marki na świecie — szczególnie że Lufthansa intensyfikuje obecnie wymianę floty i wdrażanie nowych kabin pasażerskich w ramach strategii Allegris.
Lufthansa zapowiedziała, że kolejne elementy obchodów 100-lecia będą prezentowane sukcesywnie w 2026 roku. Nowe malowanie Boeinga 787 to pierwsza jaskółka większej kampanii wizerunkowej, której punktem wspólnym będzie odwołanie do dziedzictwa i nowoczesności – dwóch filarów budujących markę od stu lat.
Komentarze