Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lotnisko Poznań-Ławica bardziej przyjazne pasażerom ze szczególnymi potrzebami

infoair
18.08.2025 21:55
0 Komentarzy

Port Lotniczy Poznań-Ławica przystąpił do międzynarodowej inicjatywy Hidden Disabilities Sunflower (Słonecznik – Ukryte Niepełnosprawności). Program został zapoczątkowany w 2016 roku na lotnisku Gatwick w Londynie.

Ma on na celu wsparcie osób z niewidocznymi niepełnosprawnościami, takimi jak spektrum autyzmu, zaburzenia neurologiczne czy choroby przewlekłe.

Rozkład lotu:

  • Co daje pasażerowi symbol słonecznika na lotnisku?
  • Dlaczego Ławica dołączyła do programu Hidden Disabilities Sunflower?
  • Jakie szkolenia przeszli pracownicy poznańskiego lotniska?
Lotnisko Poznań-Ławica bardziej przyjazne pasażerom ze szczególnymi potrzebami
Lotnisko Poznań-Ławica bardziej przyjazne pasażerom ze szczególnymi potrzebami

Dzięki uczestnictwu w projekcie podróżni korzystający z poznańskiego lotniska mogą liczyć na indywidualne i empatyczne podejście podczas odprawy oraz całej podróży. Pasażerowie mogą bezpłatnie odebrać w punkcie informacji lotniskowej charakterystyczną smycz lub opaskę z symbolem słonecznika. Dyskretny znak informuje personel, że dana osoba może potrzebować dodatkowego wsparcia – więcej czasu przy nadaniu bagażu, spokojniejszego otoczenia czy pomocy przy wejściu na pokład.

– Wystarczy, że pasażer założy smycz z symbolem słonecznika. To proste rozwiązanie pozwala nam reagować adekwatnie do potrzeb i sprawia, że podróż staje się dla takich osób mniej stresująca – wyjaśnia rzecznik lotniska Marcin Wesołek.

Personel Portu Lotniczego Poznań-Ławica został wcześniej przeszkolony, aby umiejętnie rozpoznawać symbol i oferować pomoc z poszanowaniem prywatności oraz komfortu podróżnych.

Jak podkreśla Magdalena Pawelczyk, dyrektor Pionu Marketingu i Handlu lotniska, program wpisuje się w długofalową strategię otwartości i dostępności: – Nie każda niepełnosprawność jest widoczna. Naszym celem jest stworzenie atmosfery, w której każdy pasażer będzie czuł się bezpiecznie i komfortowo, niezależnie od swoich potrzeb.

Hidden Disabilities Sunflower, obecny już na lotniskach, dworcach i w wielu instytucjach publicznych na świecie, staje się ważnym standardem obsługi pasażerów ze szczególnymi potrzebami. Dołączenie do programu sprawia, że Poznań-Ławica dołącza do grona portów lotniczych, które konsekwentnie podnoszą jakość obsługi, stawiając na inkluzywność i wrażliwość społeczną.

Lotnisko Poznań-Ławica bardziej przyjazne pasażerom ze szczególnymi potrzebami
Lotnisko Poznań-Ławica bardziej przyjazne pasażerom ze szczególnymi potrzebami

Komentarze