Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lotnisko Kraków w lutym: prawie 400 tys. obsłużonych pasażerów

infoair
02.03.2022 11:00
0 Komentarzy
Blisko 398,3 tys. pasażerów skorzystało w lutym z usług lotniska Kraków Balice. To o 23 proc. mniej w stosunku do lutego 2019 roku, ale już o 1105 proc. więcej w stosunku do lutego ub.r.

Jak podkreślił we wtorek prezes krakowskiego lotniska Radosław Włoszek, branża lotnicza i turystyczna, która od ponad dwóch lat zmaga się z rzeczywistością związaną z pandemią, od kilku dni w sposób szczególny mierzy się z wyzwaniami, jakie pojawiają się na arenie międzynarodowej w związku z agresją Rosji na Ukrainę.

Według niego Kraków Airport na bieżąco monitoruje te wydarzenia, pozostając w stałym kontakcie z przedstawicielami przewoźników, służbami lotniskowymi oraz władzami państwowymi i samorządowymi.

Na krakowskie lotnisko przyjeżdżają pasażerowie z Ukrainy, którzy podróżują dalej, najczęściej do rodzin w innych częściach Europy. Jesteśmy przygotowani, by udzielać im niezbędnej informacji i pomocy. Informacje w języku polskim i ukraińskim znajdują się także na social mediach Kraków Airport – zaznaczył prezes lotniska.

Kraków Airport jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. W zeszłym roku lotnisko przyjęło prawie 3,1 mln pasażerów. Rok wcześniej było to blisko 2,6 mln osób. W 2019 roku, ostatnim przed pandemią, z usług portu skorzystało ponad 8,4 mln podróżnych.

W tym roku Kraków Airport planuje obsłużyć 5,4 mln pasażerów, co stanowić będzie 65 proc. ruchu pasażerskiego z 2019 r. Prognozy te – zastrzega zarząd portu – są uzależnione od dalszej sytuacji związanej z pandemią, a obecnie także sytuacji międzynarodowej.(PAP)

Komentarze