Lotnisko Katowice rośnie w siłę. Central Airlines otwiera nowe połączenie cargo z Chengdu
Chiński przewoźnik Central Airlines zainaugurował 21 października czarterowe połączenia towarowe Chengdu – Katowice. Trasa obsługiwana jest od trzech do pięciu razy w tygodniu na zlecenie chińskich platform zakupowych - podało katowickiego lotnisko.
Służby prasowe Katowice Airport podały, że 21 października po raz pierwszy w historii wylądował tam Boeing 777F chińskiej linii towarowej Central Airlines.
Rozkład lotu:
- Jakie miasta łączy nowe połączenie towarowe uruchomione przez Central Airlines?
- Jak często mają odbywać się loty cargo między Chengdu a Katowicami?
- Jakim typem samolotu Central Airlines obsługuje trasę Chengdu–Katowice?
W ten sposób zainaugurowano czarterowe połączenia towarowe między chińskim miastem Chengdu a katowickim lotniskiem. Trasa obsługiwana ma być na zlecenie chińskich platform zakupowych z częstotliwością od 3 do 5 rejsów tygodniowo.
Jak ocenił prezes zarządzającego lotniskiem Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego Artur Tomasik, prace nad uruchomieniem tej trasy trwały od kilku miesięcy, a jej inauguracja to duży sukces.
„Jesteśmy otwarci na współpracę z chińskimi operatorami logistycznymi, którym możemy zaoferować nowoczesną infrastrukturę katowickiego lotniska oraz znakomitą lokalizację blisko najważniejszych autostrad w tej części Europy” - powiedział Tomasik.
Dodał, że atutem katowickiego lotniska jest także krótki czas obsługi naziemnej oraz celnej, dzięki dobrej kooperacji z operatorami handlingowymi i Krajową Administracją Skarbową.
Cytowany w informacji Katowice Airport prezes Central Airlines Wang Yingming zaznaczył, że nowe połączenie jeszcze bardziej wzbogaci europejską siatkę połączeń przewoźnika. „Jesteśmy gotowi rozwijać się razem z lotniskiem” – podkreślił prezes.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Katowice Airport jest największym regionalnym lotniskiem w Polsce w segmencie przewozów komercyjnego cargo lotniczego. Według prognoz, w obszarze cargo Katowice zanotują w tym roku najlepszy wynik w swojej historii, obsługując około 45 tys. ton frachtu.
Port dysponuje terminalem cargo o powierzchni 12 tys. m kw. i przedterminalową płytą postojową ze stanowiskami, na których można prowadzić obsługę naziemną kilku dużych samolotów frachtowych jednocześnie.
GTL we współpracy z agentami handlingowymi i Krajową Administracją Skarbową wdrożyło też proces szybkiej odprawy celnej dla przesyłek (IOOS H7), dzięki której odprawa celna kilkudziesięciu tysięcy przesyłek z jednego rejsu all-cargo zajmuje ok. 6-7 godzin.
Katowice Airport akcentuje, że jest to „znakomity rezultat na tle innych europejskich portów lotniczych” i przypomina, że jest dostępne przez całą dobę, bez ograniczeń zarówno pod kątem operacyjnym (starty i lądowania samolotów), jak i funkcjonowania terminalu cargo, co ma istotne znaczenie dla operatorów frachtowych.
W programie rozwoju infrastruktury Katowice Airport na lata 2024–32 GTL jest budowa drugiego terminalu towarowego o powierzchni ok. 10 tys. m kw. Obecnie przygotowywany jest jego projekt budowlany. Oddanie do użytku obiektu spodziewane jest w drugiej połowie 2027 r.
Obecnie oddziały na lotnisku prowadzą firmy kurierskie, jak DHL Express, UPS i FedEx, obsługując stamtąd całą południową Polskę. Od października 2024 r. do Katowic realizowane są połączenia all-cargo z położonego w Chinach Urumczi, a w kwietniu br. linia Lufthansa Cargo rozpoczęła obsługę regularnych rejsów all-cargo na trasie Frankfurt – Katowice.
Central Airlines wykonały pierwsze operacje frachtowe w 2020 r. Trzon floty przewoźnika stanowi pięć szerokokadłubowych, towarowych Boeingów 777F. Linia działa globalnie, w tym roku obsługując 52 lotniska w 18 krajach. (PAP)
fot. Piotr Adamczyk/Katowice Airport
Komentarze