LOTAMS pierwszym autoryzowanym centrum serwisowym Embraera E2 w Europie
LOT Aircraft Maintenance Services (LOTAMS) uzyskała certyfikat Autoryzowanego Centrum Serwisowego Embraera (EASC) dla rodziny odrzutowców E2, stając się pierwszą w Europie taką placówką.
Decyzja polskiej Urzędu Lotnictwa Cywilnego kończy proces audytu i potwierdza, że LOTAMS może teraz wykonywać obsługę techniczną, przeglądy planowe i nieplanowe oraz naprawy komponentów dla samolotów E2 na całym kontynencie.
- Rozkład lotu:
- Jakie nowe uprawnienia uzyskała LOTAMS jako pierwsze w Europie Autoryzowane Centrum Serwisowe Embraera?
- W jakich lokalizacjach LOTAMS prowadzi swoje bazy techniczne i jakie usługi oferują każda z nich?
- Jakie znaczenie dla LOTAMS i rynku MRO ma strategiczne partnerstwo z Embraerem, trwające od 2012 roku?
Lider MRO dla odrzutowców Embraera
Współpraca LOTAMS z Embraerem trwa od 2012 roku, gdy firma została pierwszym w Polsce Autoryzowanym Centrum Serwisowym dla samolotów ERJ‑145 i E‑Jets pierwszej generacji. Do tej pory LOTAMS wykonała blisko trzy miliony godzin rutynowej i ciężkiej obsługi technicznej, średnio 250 000 roboczogodzin rocznie, dla przewoźników z całej Europy.
„Jesteśmy dumni z uzyskania certyfikatu i gotowi na świadczenie usług dla floty E2 w całej Europie” – mówi Ewa Kołowiecka, CEO LOTAMS.
Rozbudowana infrastruktura
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Warszawa–Chopin: cztery ogromne hangary i 10 stanowisk MRO, w tym malowanie i naprawy struktur.
- Rzeszów–Jasionka: trzy stanowiska jednoczesnej obsługi, przystosowane m.in. do Dreamlinerów B787 oraz B737 NG/MAX.
- Koniec 2025 r.: otwarcie nowej bazy w Rzeszowie, jednej z najnowocześniejszych w Europie, co zwiększy zdolności obsługowe i stworzy dodatkowe miejsca pracy.
Silne partnerstwo z Embraerem
„Nasza współpraca od dziesięciu lat zaowocowała milionami godzin wysokiej jakości serwisu. Cieszymy się, że LOTAMS otwiera teraz erę obsługi E2 w sercu Europy” – dodaje Carlos Naufel, prezes Embraer Services & Support.
LOTAMS zatrudnia ponad 1 900 specjalistów i obsługuje cztery z dziesięciu największych linii lotniczych na świecie oraz trzy z czterech największych europejskich przewoźników. Nowe uprawnienia wzmocnią jej pozycję w sektorze MRO i przyczynią się do rozwoju możliwości technicznych rynku lotniczego w Polsce i regionie.
Komentarze