Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

LOT oszczędza dzięki Boeingom 737 MAX

infoair
20.12.2021 14:00
0 Komentarzy
PLL LOT od 2017 r., czyli początku użytkowania samolotów Boeing 737 MAX zaoszczędziły blisko 8 300 ton paliwa – poinformowała spółka.

LOT postawił na niskoemisyjne Boeingi 737 MAX 8. Dzięki czemu zyskało środowisko, a do atmosfery trafiło o ponad 26 tysięcy ton CO2 mniej – podała spółka w poniedziałkowej informacji prasowej.

Jak przekazał przewoźnik, dane te obejmują okres od początku użytkowania przez LOT tych samolotów; pierwsze dwa Boeingi 737-8 MAX dołączyły do floty spółki w grudniu 2017; w sumie przewoźnik ma ich pięć.

LOT podał, że dzięki MAX-om LOT oszczędził blisko 8 300 ton paliwa, a to pozwala na przelot MAX-em „ponad 3 miliony kilometrów, czyli 79 razy dookoła kuli ziemskiej”.

LOT podkreśla, że w związku z wyzwaniami środowiskowymi i oczekiwaniami pasażerów, „koncentruje się na redukcji emisji CO2 i poszukiwaniu niskoemisyjnych alternatyw w poszczególnych obszarach swojej działalności”. „Przewoźnik w coraz większym zakresie wprowadza materiały biodegradowalne” – wskazała spółka.

Od marca 2019 r. do marca 2021 r. na skutek globalnego uziemienia Boeingów 737-8 MAX przez regulatorów, wszystkie maszyny pozostawały wyłączone z eksploatacji.

Boeingi 737-8 MAX w barwach LOT-u, który każdy z nich na podkład może zabrać 186 pasażerów; latają z Polski m.in. na trasach europejskich, jak np. do Paryża, Londynu, Oslo, Zurychu czy Kijowa, jak również na Bliski Wschód np. do Izraela i Gruzji.

Jak zapewnia producent, MAX jest znacznie cichszy, bardziej wydajny i przyjazny dla środowiska, niż jakikolwiek inny dostępny na rynku samolot tej klasy. Nowy typ wingletów i silniki najnowszej generacji pozwalają na zużycie paliwa o 15 proc. mniej w stosunku do modelu B737 NG, redukcję hałasu o 40 proc. w porównaniu do innych maszyn tej klasy i znacznie niższą emisję CO2. (PAP)

Komentarze