LOT częścią polskiej turystyki i przemysłu spotkań
Narodowy program wsparcia dla przemysłu spotkań (tzw.Meetings Industry) zainaugurowano 21 października w Katowicach podczas GaliAmbasadorów Kongresów Polskich.
Honorowe tytuły ambasadorów otrzymująprzedstawiciele różnych środowisk (to np. naukowcy czy ludzie kultury), którzydzięki swojej międzynarodowej pozycji przyczyniają się do organizowania wPolsce wydarzeń – kongresów, konferencji czy seminariów – dużej rangi, zudziałem uczestników z wielu krajów.
Polscy ambasadorzy
Program Ambasadorów Kongresów Polskich od 1998 roku jestrealizowany przez Polską Organizację Turystyczną (POT) oraz StowarzyszenieKonferencje i Kongresy w Polsce. Jak ocenił w rozmowie z PAP prezes POT RobertAndrzejczyk, dołączenie do przedsięwzięcia LOT-u sprawia, iż program staje siękompletny pod względem oferty, służącej pozyskiwaniu ważnych międzynarodowychwydarzeń.
„Dostępność komunikacyjna jest jednym z pierwszychkryteriów branych pod uwagę przez organizatorów tego typu wydarzeń; dotychczasto kryterium było u nas oceniane dość słabo, ponieważ nie mieliśmystrategicznej obecności LOT-u. Teraz program staje się kompletny, a ponadtoambasadorowie kongresów, których mamy już ponad stu, otrzymują istotne wsparcieze strony przewoźnika” – wyjaśnił Andrzejczyk.
Ambasadorami kongresów są osoby zaangażowane w pozyskiwaniemiędzynarodowych wydarzeń kongresowych do Polski – to np. cenieni za granicąprofesorowie różnych specjalności czy znani ludzie kultury.
„To osoby,które często mają kluczową rolę w pozyskaniu takiego eventu. Np. polskiemuprofesorowi, bardzo dobrze rozpoznawalnemu w swojej dziedzinie na świecie,łatwiej będzie pozyskać naukowy kongres medyczny do Polski, jeżeli ma wsparcienarodowej i regionalnej organizacji turystycznej oraz linii lotniczej” -dodał prezes POT.
Meeting transport
Program wsparcia ma służyć wszystkim firmom i organizacjomzaangażowanym w pozyskiwanie do Polski kongresów, konferencji czy targów.
-„Wsparcie adresowane jest do wszystkich graczy tego sektora – regionalnychorganizacji turystycznych, polskich naukowców, liderów kultury – wszystkichinstytucji zaangażowanych w pozyskiwanie spotkań naukowych, biznesowych czykulturalnych” – mówił prezes.
LOT deklaruje m.in. finansowanie wybranychprzelotów ambasadorów kongresów, by wesprzeć ich starania o pozyskiwanie zagranicą ważnych dla Polski imprez.
-„Chcemy umożliwić tym ambasadorom, wskazanym przez POTi organizacje uczestniczące w programie, wygodne przeloty w procesiepozyskiwania kongresu, by wesprzeć ich działania, a przy tym zaprezentować imwysoką jakość, jaką oferuje LOT” – powiedział PAP wiceprezes PLL LOT ds.handlowych Michał Fijoł. Wskazał, że LOT nastawia się na spore zaangażowanie wprogram, ze świadomością, iż bilety lotnicze, szczególnie na połączeniadalekiego zasięgu, są dosyć drogie.
-„Tratujemy to jako swego rodzaju inwestycję, dziękiktórej nie tylko wspieramy przemysł spotkań, ale też zyskujemy szansępozyskania dużej grupy pasażerów na swoje pokłady. Nie można również zapominać,że uczestnicy kongresów często później wracają do miejsc takich spotkań jużprywatnie, ze swoją rodziną. Mamy nadzieję, że tym samym wrócą także na pokładyLOT-u” – powiedział wiceprezes. Zwrócił też uwagę na potencjalne korzyściz programu nie tylko dla LOT-u, przemysłu spotkań, branży turystycznej i hotelarskiej,ale także dla całej polskiej gospodarki.
10 mln pasażerów
Michał Fijoł przypomniał, że LOT, który w tym rokuprzewiezie w sumie ponad 10 mln pasażerów, w ciągu minionych czterech latpotroił swoją siatkę połączeń, z 42 do blisko 120.
-„Łączymy nasze siły zpolskim przemysłem spotkań, wychodząc z założenia, że 120 połączeń, czylimożliwość przywiezienia uczestnika kongresu do Polski praktycznie z całegoświata, to bardzo atrakcyjna oferta, która czyni z nas ważnego partnera dlatego przemysłu. Nie musi on już posiłkować się innymi przewoźnikami, ale możepracować ze swoim naturalnym partnerem – polskim narodowym przewoźnikiem”- powiedział.
Przypomniał m.in. uruchomione w ostatnich latach nowe połączeniaLOT do kolejnych ważnych ośrodków w Azji i Ameryce Północnej.
W ocenie Michała Fijoła zaangażowanie LOT-u we wsparcieprzemysłu spotkań wynika również z powinności narodowego przewoźnika, jaką jestpromocja Polski jako destynacji turystycznej i biznesowej – także w zakresieorganizacji ważnych kongresów i konferencji. Wiceprezes LOT przypomniał, że -według prognoz – w tym roku Polskę odwiedzi ponad 20 mln turystów, a turystykageneruje w sumie ok. 6 proc. polskiego PKB.
Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że samprzemysł spotkań generuje prawie 1 proc. PKB i zapewnia wiele tysięcy miejscpracy. „To sektor przyszłości, oferujący wysokiej jakości usługi itransfer wiedzy oraz wartości intelektualnych” – ocenił Andrzejczyk.Podkreślił, że organizacja międzynarodowych kongresów i konferencji zapewnia zreguły wysokie marże – uczestnicy tych spotkań często korzystają z najlepszychhoteli oraz wielu usług okołoturystycznych i gastronomicznych.(PAP)
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze