Kraków Airport z pasażerskim rekordem za sierpień i z trudnym początkiem września
Lotnisko Kraków Airport obsłużyło w sierpniu blisko rekordową liczbę 1,323 mln pasażerów; po raz pierwszy port przekroczył także próg 1,3 mln osób w ciągu miesiąca.
Taką informację przekazał 1 września prezes portu Łukasz Strutyński. Od początku roku z lotniska skorzystało ponad 8,656 mln pasażerów. Natomiast sam początek wrzesień przyniósł serię przekierowań z powodu złej pogody nad KRK.
Rozkład lotu:
- Ilu pasażerów obsłużyło krakowskie lotnisko w sierpniu 2025 roku, po raz pierwszy przekraczając próg 1,3 mln w miesiącu?
- Który dzień okazał się rekordowy w całej historii lotniska, z wynikiem prawie 48,4 tys. pasażerów?
- Ile połączeń oferuje Kraków Airport w obecnym letnim rozkładzie lotów?
Rekordowy sierpień
Jak przypomniał prezes lotniska, sierpień okazał się lepszy od poprzedniego rekordu, który padł w lipcu br. (blisko 1,279 mln pasażerów).
– To właśnie sierpień jest z reguły miesiącem, w którym obsługujemy najwięcej pasażerów. W tym rok przekroczyliśmy po raz pierwszy w historii próg 1,3 mln obsłużonych pasażerów w ciągu miesiąca – zaznaczył Strutyński.
Jak dodał, w sierpniu ubiegłego roku, który również był najlepszym miesiącem 2024 r., liczba pasażerów przekroczyła nieco 1,1 mln pasażerów.
Od początku roku krakowskie lotnisko obsłużyło ponad 8,656 mln osób. Dla porównania – przez osiem miesięcy ubiegłego roku zanotowano prawie 7,278 mln pasażerów.
Rekordowym sierpniowym dniem a jednocześnie rekordowym dniem w historii lotniska był 22 sierpnia. Tego dnia z usług Kraków Airport skorzystało prawie 48,4 tys. pasażerów. Z kolei rekord tygodniowy został ustanowiony pomiędzy 10 a 17 sierpnia z wynikiem blisko 303,7 tys. obsłużonych pasażerów.
Trudny początek września
Początek września nie tylko przyniósł świetne wyniki KRK za sierpień, ale także poważne zakłócenia w ruchu lotniczym na krakowskim lotnisku Balice. W godzinach porannych – z powodu gwałtownego pogorszenia się warunków atmosferycznych – część przylotów została przekierowana na inne porty lotnicze, głównie do Katowic i Wrocławia.
Zmiana dotyczyła m.in. porannych rejsów z Kopenhagi, Sofii, Sztokholmu, Mediolanu i Helsinek. Choć około godziny 09:30 sytuacja pogodowa uległa poprawie i wznowiono operacje lotnicze, w pierwszych godzinach dnia podróżni musieli zmierzyć się z dużą niepewnością i nerwową atmosferą. Zarówno linie lotnicze, jak i obsługa portu apelowały o bieżące sprawdzanie statusów lotów w aplikacji mobilnej Kraków Airport oraz na stronie internetowej.
Decyzje o przekierowaniach i odwołaniach należą do przewoźników, którzy na bieżąco przekazują informacje podróżnym. Pomimo przywrócenia ruchu lotniczego, konsekwencje porannego załamania pogody były odczuwalne przez cały dzień – w postaci opóźnień oraz wydłużonego czasu oczekiwania. Lotnisko przeprosiło pasażerów za niedogodności, jednocześnie podkreślając, że priorytetem było bezpieczeństwo wszystkich operacji.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze