Kobiece załogi z okazji Dnia Kobiet. W Lufthansie
Jutro, 8 marca, sześć załóg składających się wyłącznie zkobiet pracujących dla Lufthansy, SWISS, Austrian Airlines, Eurowings orazBrussels Airlines, wyruszy w poranne rejsy z okazji Międzynarodowego DniaKobiet. Samoloty, za sterami których zasiądą po dwie pilotki, wystartują zFrankfurtu, Monachium, Düsseldorfu, Wiednia, Zurychu i Brukseli.
Specjalnie tego dnia, FlyingLab podczas rejsu LH440 zFrankfurtu do Houston, zostanie oddany pod kontrolę załogi złożonej z samychkobiet – w kabinie, kokpicie oraz przed kamerami. Konferencja na pokładzie A380będzie dotyczyć nie tylko wielu aspektów związanych z cyfrową transformacją,ale podkreśli również dokonania kobiet w środowisku zdominowanym przeztechnologie. FlyingLab jest jedyną na świecie otwartą innowacyjną platformą naniebie. Na pokładzie samolotu odbywa się konferencja, którą każdy z pasażerówmoże śledzić na swoich własnym urządzeniu oraz ma możliwość przetestowaćnajnowsze produkty i usługi. Celem tego FlyingLabu będzie South by Southwest(SXSW) – największy na świecie festiwal interaktywnego marketingu, muzyki ifilmu, który odbywa się co roku w Austin w Teksasie.
-“Zwiększyliśmy już liczbę kobiet aplikujących do naszejszkoły pilotów poprzez bardziej bezpośrednie kanały dotarcia oraz ułatwienia wpołączeniu pracyz życiem prywatnym,” – powiedziała Dr Bettina Volkens,Członek Zarządu i Dyrektor ds. HR oraz Działu Prawnego w Deutsche Lufthansa AG. „15% naszychmłodszych pilotów stanowią obecnie kobiety.”
Historia pilotek
Już w 1988 roku, pierwsze dwie kobiety rozpoczęły pracę nastanowiskach pilotóww Lufthansie. W 2010 roku nastąpił przełom w przemyślelotniczym – frachtowiec Lufthansa Cargo wystartował z jedynie żeńską załogą napokładzie. Kobiety w kokpicie nie należą już do rzadkości. Ok. 6% pilotów wLufthansa Group stanowią kobiety, a ich udział procentowy w ostatnich latachstale rośnie. Ok. 80% wszystkich załóg stanowią kobiety. Z myślą o kobietachpilotach Lufthansa zadbała o wprowadzenie do języka niemieckiego żeńskiejwersji stanowiska „Kapitänin”, która została zatwierdzona przezTowarzystwo Języka Niemieckiego.
Oprócz kobiet w kokpicie, Lufthansa Group zamierza równieżzwiększyć proporcję kobiet na stanowiskach kierowniczych, która obecnie wynosi15%. Do roku 2021, proporcje dot. liczby kobiet na najwyższych stanowiskachkierowniczych mają wzrosnąć do poziomu 18%, a na niższych do 24%. „Abyzrealizować te cele, przygotowujemy nasze najlepsze menadżerki do objęciakierowniczych stanowisk w przyszłości. Zostały one objęte rocznym programemkształcenia umiejętności menadżerskich,” – dodała Volkens. „Jednocześnie jestdla mnie szczególnie ważne, aby redukować nieświadome uprzedzenia podczaswypełniania wakatów. Specjalnie stworzone wideo wspiera naszych menadżerów ds.rekrutacji, aby w procesie selekcji personelu dokonywali właściwych wyborów.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze