Helvetic i Embraer zmieniają reguły gry – nowa jakość lotów z London City
Linie lotnicze Helvetic Airways po raz kolejny przeszły do historii, wykonując pierwszy regularny rejs samolotem Embraer E195-E2 na London City Airport. Nowa maszyna, operująca w barwach Swiss International Air Lines w formule wet-lease, jest największym odrzutowcem, jaki kiedykolwiek obsługiwał to lotnisko.
Helvetic Airways przeszły do historii, wprowadzając największy jak dotąd odrzutowiec – Embraer E195-E2 – do regularnej obsługi pasażerskiej na wymagającym lotnisku London City.
Rozkład lotu:
- Dlaczego lądowanie Embraera E195-E2 na London City Airport jest wydarzeniem przełomowym dla Helvetic Airways?
- Jakie cechy techniczne i środowiskowe wyróżniają samolot Embraer E195-E2 na tle innych maszyn obsługujących London City Airport?
- Jakie nowe kierunki mogą się znaleźć w zasięgu London City Airport dzięki systemowi E2TS opracowanemu przez Embraera?
E195-E2, mierzący 41,5 metra długości i mogący pomieścić 134 pasażerów, ustanowił nowy rekord wśród samolotów startujących i lądujących na London City. Wyróżnia się nie tylko rozmiarami, lecz także najniższym zużyciem paliwa na pasażera spośród wszystkich maszyn obsługujących to londyńskie lotnisko.
Lot inauguracyjny z Zurychu wystartował o godzinie 11:30 i wylądował w Londynie tuż po południu. Jak podkreślił Tobias Pogorevc, prezes Helvetic Airways, przewoźnik stał się jedyną linią lotniczą na świecie, która wykonała rejsy do LCY trzema różnymi typami Embraerów (E190, E190-E2 i E195-E2).
Współpraca dla czystszej i cichszej przyszłości
Szefowa London City Airport, Alison FitzGerald, podkreśliła, że pojawienie się E195-E2 to dowód na współpracę z przewoźnikami i producentami na rzecz wprowadzenia cichszych i bardziej ekologicznych samolotów. Dzięki nowym maszynom port może zwiększać liczbę pasażerów bez konieczności zwiększania liczby operacji lotniczych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Samolot oferuje 30% niższą emisję CO2 na pasażera oraz 63% mniejszy ślad akustyczny w porównaniu do poprzedników. – „London City to dla Embraera wyjątkowe miejsce – aż 75% rejsów z tego lotniska obsługują nasze maszyny” – dodała Marie-Louise Philippe z Embraer Commercial Aviation.
Nowe kierunki w zasięgu Londynu
Embraer zapowiedział również, że wkrótce certyfikowany zostanie nowy system E2TS (Enhanced Takeoff System), który zwiększy zasięg E195-E2 z London City z 3200 km do 4000 km. Umożliwi to bezpośrednie loty m.in. do Stambułu, Aten, Kairu, Casablanki i na Gran Canarię – po raz pierwszy w historii tego lotniska.
Komentarze