Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Helvetic i Embraer zmieniają reguły gry – nowa jakość lotów z London City

infoair
05.06.2025 07:30
0 Komentarzy

Linie lotnicze Helvetic Airways po raz kolejny przeszły do historii, wykonując pierwszy regularny rejs samolotem Embraer E195-E2 na London City Airport. Nowa maszyna, operująca w barwach Swiss International Air Lines w formule wet-lease, jest największym odrzutowcem, jaki kiedykolwiek obsługiwał to lotnisko.

Helvetic Airways przeszły do historii, wprowadzając największy jak dotąd odrzutowiec – Embraer E195-E2 – do regularnej obsługi pasażerskiej na wymagającym lotnisku London City.

Rozkład lotu:

  • Dlaczego lądowanie Embraera E195-E2 na London City Airport jest wydarzeniem przełomowym dla Helvetic Airways?
  • Jakie cechy techniczne i środowiskowe wyróżniają samolot Embraer E195-E2 na tle innych maszyn obsługujących London City Airport?
  • Jakie nowe kierunki mogą się znaleźć w zasięgu London City Airport dzięki systemowi E2TS opracowanemu przez Embraera?
Helvetic i Embraer zmieniają reguły gry – nowa jakość lotów z London City
Helvetic i Embraer zmieniają reguły gry – nowa jakość lotów z London City

E195-E2, mierzący 41,5 metra długości i mogący pomieścić 134 pasażerów, ustanowił nowy rekord wśród samolotów startujących i lądujących na London City. Wyróżnia się nie tylko rozmiarami, lecz także najniższym zużyciem paliwa na pasażera spośród wszystkich maszyn obsługujących to londyńskie lotnisko.

Lot inauguracyjny z Zurychu wystartował o godzinie 11:30 i wylądował w Londynie tuż po południu. Jak podkreślił Tobias Pogorevc, prezes Helvetic Airways, przewoźnik stał się jedyną linią lotniczą na świecie, która wykonała rejsy do LCY trzema różnymi typami Embraerów (E190, E190-E2 i E195-E2).

Współpraca dla czystszej i cichszej przyszłości

Szefowa London City Airport, Alison FitzGerald, podkreśliła, że pojawienie się E195-E2 to dowód na współpracę z przewoźnikami i producentami na rzecz wprowadzenia cichszych i bardziej ekologicznych samolotów. Dzięki nowym maszynom port może zwiększać liczbę pasażerów bez konieczności zwiększania liczby operacji lotniczych.

Samolot oferuje 30% niższą emisję CO2 na pasażera oraz 63% mniejszy ślad akustyczny w porównaniu do poprzedników. – „London City to dla Embraera wyjątkowe miejsce – aż 75% rejsów z tego lotniska obsługują nasze maszyny” – dodała Marie-Louise Philippe z Embraer Commercial Aviation.

Nowe kierunki w zasięgu Londynu

Embraer zapowiedział również, że wkrótce certyfikowany zostanie nowy system E2TS (Enhanced Takeoff System), który zwiększy zasięg E195-E2 z London City z 3200 km do 4000 km. Umożliwi to bezpośrednie loty m.in. do Stambułu, Aten, Kairu, Casablanki i na Gran Canarię – po raz pierwszy w historii tego lotniska.

Helvetic i Embraer zmieniają reguły gry – nowa jakość lotów z London City
Helvetic i Embraer zmieniają reguły gry – nowa jakość lotów z London City

Komentarze