Gdański pirs Terminalu T2 pnie się w górę [FILM]
W Porcie Lotniczym Gdańsk, na terenie budowy pirsu zachodniego, trwa montaż ogromnych dźwigarów stalowych, które będą tworzyły konstrukcję dachu obiektu.
Dzięki rozbudowie terminalu ma się zwiększyć komfort obsługi pasażerów.
Koniec za rok z hakiem
Budowa budynku pirsu zachodniego, który będzie przedłużeniem istniejącego już terminalu pasażerskiego, trwa od jesieni ubiegłego roku i ma się zakończyć w IV kwartale 2021. Jest realizowana przez Korporację Budowlaną Doraco.
Na budowie stanęły pierwsze elementy instalacji stalowej, która będzie służyła jako konstrukcja dachu i „ruszt” dla fasady aluminiowo-szklanej budynku pirsu. Doraco montuje specjalne elementy zwane dźwigarami. Każdy z 4 dźwigarów składa się z 5 części o długości 36 metrów i masie 12 ton. Dotychczas postawiono 4 elementy, a będzie ich docelowo 20 i będą montowane około miesiąca. Dźwigary zostaną ze sobą połączone i usztywnione dodatkowymi belkami stalowymi. Razem stworzą konstrukcję o długości 180 i szerokości 44 metrów. Jej waga wyniesie w sumie 600 ton. Konstrukcja będzie oparta na słupach stalowych w kształcie drzewa z dwiema i czterema gałęziami.
Zobacz krótki film z budowy:
{https://vimeo.com/449985623}
Konstrukcje ABC
– Po zamontowaniu dźwigarów na bieżąco stawiamy części konstrukcji stalowej budynku i łączymy je w pracochłonnym procesie spawania. Jest on realizowany pod kontrolą wykwalifikowanego nadzoru spawalniczego. Zespawane elementy są następnie sprawdzane poprzez prześwietlanie falami rentgenowskimi. Wszystko po to, by mieć pewność co do wysokiej jakości i bezpieczeństwa konstrukcji” – powiedział Łukasz Rudnicki kierownik budowy Doraco.
Konstrukcje takie jak dźwigary wykorzystywane są na budowach do wykonywania przykrycia obiektów o dużej powierzchni np. stadionów czy hal widowiskowo-sportowych, a w branży drogowej przy budowie mostów i wiaduktów. Na budowie pirsu w Porcie Lotniczym Gdańsk wykonano dotychczas 98% robót konstrukcji żelbetowej. Trwają prace przy budowie zewnętrznych klatek schodowych dla rękawów pasażerskich.
W najbliższych dwóch miesiącach Doraco planuje zakończenie stawiania konstrukcji stalowej i budowy zewnętrznych klatek schodowych oraz rozpoczęcie montażu fasady aluminiowo-szklanej i prac związanych z wykonaniem pokrycia dachu. Po rozbudowie terminalu pasażerskiego Port Lotniczy Gdańsk zyska prawie 16 tys. m kw. nowej powierzchni (dotychczas jest ok. 45 tys. m kw.). W nowym pirsie będą obsługiwani pasażerowie rejsów rozkładowych, podróżujący do krajów non-Schengen, część nowego pirsu będzie też przeznaczona do obsługi pasażerów ze strefy Schengen.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze