Enter Air z rekordowym zyskiem netto 187,8 mln zł w I półroczu 2025
Enter Air odnotował w pierwszej połowie tego roku 187,8 mln zł zysku netto wobec ponad 24 mln zł straty rok temu; przychody linii lotniczej wzrosły o 8 proc. i wyniosły 1,26 mld zł – poinformowała firma 30 września.
Z pominięciem różnic kursowych spółka miała jednak 16,6 mln zł straty netto.
Rozkład lotu:
- Ile wyniósł zysk netto Enter Air w pierwszej połowie 2025 roku?
- Z ilu samolotów składa się obecnie flota Enter Air?
- O ile procent wzrosły przychody linii w porównaniu z rokiem poprzednim?
Jak przekazała linia lotnicza w komunikacie we wtorek, 8-procentowy wzrost przychodów za pierwsze półrocze do 1 mld 255 mln zł związany był przede wszystkim z rozszerzaniem działalności grupy. Liczba wykonanych operacji lotniczych zwiększyła się o około 7 proc. rok do roku.
EBITDA firmy wyniosła w pierwszej połowie roku 442,1 mln zł, co stanowi wzrost ze 137,4 mln zł rok wcześniej. Wynik operacyjny wyniósł z kolei 64,5 mln zł, co oznacza 5-procentowy wzrost z 61,6 mln zł w pierwszej połowie 2024 r. Przewoźnik wypracował też 187,8 mln zł zysku netto (wobec 24,2 mln zł straty netto w analogicznym okresie 2024 r.), ale – jak wskazano w komunikacie – na wyniki te wpływ miały „dodatnie różnice kursowe wynikające jedynie z przeliczeń do celów raportowania i nie mające wpływu na realny wynik”.
Bez uwzględniania różnic kursowych, Enter Air miał 237,7 mln zł EBITDA (wzrost o 37,5 proc. rdr) oraz 16,6 mln zł straty netto (rok temu było to 11,2 mln zł zysku netto).
„Wszystkie nasze projekty optymalizacyjne wypaliły, dając wymierną poprawę wyniku. (…) Patrząc na maksymalne wykorzystanie naszej floty w wakacje, oczekujemy, że 2025 rok będzie bardzo dobry. Jak wiele polskich firm mamy przewagę w Europie dzięki silnemu rynkowi polskiemu. Tu mamy bazę kosztową oraz solidne zaplecze finansowe, mocną gospodarkę i ciągle rosnący popyt. Dlatego planujemy wykorzystać te przewagi w zdobywaniu udziału w rynku europejskim” – ocenił członek zarządu Enter Air Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie.
Enter Air wypłacił 52,6 mln zł dywidendy, co oznacza, że wyniosła ona 3 zł na akcję. Przeznaczył na to całkowity zysk za 2024 r. (51,7 mln zł) oraz środki przeniesione z kapitału zapasowego. W 2024 r. wypłacono 77,2 mln zł dywidendy (4,40 zł na akcję), a w 2019 r. 0,70 zł na akcję.
Jak przekazano, flota Enter Air składa się obecnie z 34 samolotów, w tym 24 Boeingów 737-800 i 10 Boeingów 737 MAX 8. W pierwszej połowie 2025 r. przewoźnik odebrał trzy Boeingi 737-800, a w trzecim kwartale br. jednego Boeinga 737 MAX 8. W ramach grupy operacje lotnicze wykonują też cztery samoloty szwajcarskiej linii Chair Airlines i kolejne cztery samoloty Fly4 Airlines.
Enter Air jest największą prywatną linią lotniczą działającą w Polsce. Grupa realizuje połączenia dla polskich i zagranicznych biur podróży, latając w ponad 30 krajach. Przewoźnik posiada siedem stałych baz operacyjnych oraz kilka baz sezonowych. W lipcu 2025 r. grupa Enter Air nabyła 55 proc. udziałów w spółce Avenger Flight Group Poland od Avenger Flight Group Europe i tym samym stała się jedynym właścicielem tej spółki, która od sierpnia 2025 r. funkcjonuje pod nową nazwą – Enter Air Training Center. Enter Air jest także współwłaścicielem szwajcarskiej linii Chair Airlines, która posiada flotę czterech samolotów i ma 51 proc. udziałów spółki Fly4 Airlines Green, świadczącej usługi najmu samolotów z załogami na rzecz przewoźników lotniczych. (PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze