Embraer o wyborze Airbusa przez LOT: Wyjątkowe czasy i geopolityka
Brazylijski producent samolotów Embraer poinformował w oświadczeniu przekazanym PAP, że szanuje decyzję PLL LOT o wyborze samolotów Airbusa.
Pozostajemy zaangażowani we wspieranie LOT-u naszą obecną flotą i zapewnianie obsługi na najwyższym poziomie – dodał koncern w komunikacie.
Rozkład lotu:
- Jak Embraer odniósł się do decyzji PLL LOT o wyborze samolotów Airbusa?
- Dlaczego Embraer uważa, że jego samoloty E2 byłyby lepszym wyborem dla LOT-u?
- Jak będzie wyglądała nowa regionalna flota LOT-u po 2027 roku?
Premiera Airbusa
16 czerwca Polskie Linie Lotnicze LOT ogłosiły, że nową flotę samolotów do połączeń regionalnych, docelowo 84 maszyny, kupi od Airbusa. Konkurentem europejskiego koncernu był właśnie Embraer, oferujący modele rodziny E2.
LOT po raz pierwszy w historii używać będzie samolotów Airbusa. Polski przewoźnik od lat eksploatuje Embraery. „Pełna kompatybilność naszych odrzutowców z obecną flotą LOT-u, pozwoliłaby zaoszczędzić miliony euro przy przejściu na nowy typ samolotu” – zaznaczył Embraer w przekazanym PAP oświadczeniu.
„Wierzymy, że samolot E2 pozostaje najlepszym wyborem dla LOT-u, zarówno z perspektywy ekonomicznej, jak i zrównoważonego rozwoju. E2 jest o 13 proc. bardziej wydajny, i w przeciwieństwie do większych samolotów konkurenta, doskonale uzupełnia obecną flotę LOT-u, składającą się z 186-miejscowych Boeingów 737 MAX 8” – wskazał w komunikacie brazylijski koncern.
„Rozumiemy jednak, że żyjemy w wyjątkowych czasach, w których geopolityka odgrywa istotną rolę. Pozostajemy zaangażowani we wspieranie LOT-u naszą obecną flotą i zapewnianie obsługi na najwyższym poziomie. LOT jest dla Embraera cenionym partnerem i jesteśmy dumni z silnych relacji, które zbudowaliśmy przez lata” – brzmi oświadczenie Embraera.
Przedstawiciele PLL LOT i Airbusa podpisali w Paryżu kontrakt obejmujący dostawę 40 maszyn A220 w dwóch wersjach: -100 i -300 w latach 2027-2031, oraz opcję na prawo zakupu kolejnych 44 samolotów. Pierwsze samoloty dołączą do jego floty w 2027 r., a docelowo flota do obsługi połączeń regionalnych, po wycofaniu starszej generacji maszyn, będzie składać się wyłącznie z samolotów typu Airbus A220-100 i -300. Według LOT-u, cena katalogowa kupowanych maszyn to ok. 9 mld dol.
Obecnie 47 z 86 eksploatowanych przez LOT samolotów to Embraery E-Jet. W barwach polskiego przewoźnika lata pięć E170, piętnaście E175 (w tym dwa do dyspozycji rządu), osiem E190, szesnaście E195 oraz trzy E195-E257. Te ostatnie maszyny dołączyły do floty LOT-u w lipcu 2024 r. Reszta maszyn polskiego przewoźnika to amerykańskie Boeingi. (PA
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze