Czy wiesz, że fotele w najnowszych samolotach LOT-u powstają w Polsce?
Nowoczesne, lekkie i wygodne fotele, które trafią na pokłady samolotów PLL LOT, produkowane są w fabryce w Świebodzinie. To ważny krok w lokalizacji produkcji i budowaniu nowej jakości podróży – made in Poland.
Pierwszy zestaw foteli z Polski trafił już do rąk Polskich Linii Lotniczych LOT.
Rozkład lotu:
- Gdzie produkowane są nowe fotele do samolotów PLL LOT?
- Jakie modele samolotów LOT otrzymają nowe fotele RECARO R2?
- Ile nowych foteli ma trafić do floty LOT-u?
Fotele zostały wyprodukowane w polskim zakładzie RECARO w Świebodzinie i już wkrótce znajdą się na pokładzie jednego z trzynastu zamówionych Boeingów 737 MAX 8, które dołączą do floty narodowego przewoźnika na przełomie 2024 i 2025 roku. Te same modele foteli trafią również do samolotów Airbus A220, zamówionych przez LOT podczas tegorocznego Paris Air Show.
Nowa jakość podróży z RECARO R2
Zaprojektowane z myślą o ergonomii i komforcie, nowe fotele RECARO R2 oferują podróżnym wiele udogodnień:
- regulowane w sześciu płaszczyznach zagłówki,
- lekkie, profilowane oparcia z pianką podnoszącą komfort siedzenia,
- przedłużone podłokietniki i przesuwne stoliki,
- uchwyty BYOD (Bring Your Own Device) na tablet lub telefon,
- indywidualne porty zasilania 60 W dla każdego pasażera.
Wszystko to w konstrukcji ważącej mniej niż 10 kg – co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO₂. Dzięki temu fotele wspierają bardziej ekologiczne lotnictwo i niższe koszty operacyjne.
Polska produkcja – globalne znaczenie
– „Wybór foteli RECARO do nowych samolotów LOT-u to wybór dokonany z myślą o wygodzie naszych pasażerów, oparty na komforcie i jakości. Nie bez znaczenia jest również fakt, że są produkowane w Polsce. Produkcja foteli w Świebodzinie to konkretne wsparcie dla miejsc pracy i przykład udanej współpracy międzynarodowej, zakorzenionej lokalnie” – podkreślił Michał Fijoł, prezes PLL LOT.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Docelowo LOT otrzyma około 14 tysięcy nowych foteli do wszystkich Boeingów 737 MAX 8 i Airbusów A220. To jeden z elementów szeroko zakrojonego programu modernizacji kabin – również w Boeingach 787 Dreamliner, które wkrótce przejdą retrofit kabin klasy ekonomicznej, premium i biznes.
Nowa kabina, nowy styl LOT-u
Wnętrza nowych Boeingów 737 MAX 8 będą inspirowane stylistyką saloników Polonez (Warszawa) i chicagowskiego lounge LOT-u. Projekt kabiny będzie spójny z Boeingami 787 Dreamliner, tworząc jednolite doświadczenie podróży na wszystkich trasach – zarówno krajowych, jak i międzykontynentalnych.
LOT inwestuje w przyszłość
Zgodnie z ogłoszonym w czerwcu kontraktem, Airbus dostarczy LOT-owi 40 samolotów A220-100 i A220-300 w latach 2027–2031, z opcją zakupu kolejnych 44 maszyn. To pierwsze w historii zamówienie samolotów tej marki przez PLL LOT. Wartość umowy sięga 9 miliardów dolarów.
Obecnie we flocie LOT-u znajduje się 86 samolotów, w tym Dreamlinery, Embraery, Boeing 737-800 i 737 MAX. Przewoźnik obsługuje połączenia do Ameryki Północnej i Azji, jak również dziesiątki tras europejskich. W czerwcu 2025 roku z usług LOT-u skorzystało ponad 1,1 mln pasażerów.
Komentarze