Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
CPK potrzebuje uzupełnienia wniosku o decyzji lokalizacyjnej
infoair
11.02.2024 16:23
0Komentarzy
CPK potrzebuje uzupełnienia wniosku o decyzji lokalizacyjnej fot. CPK
Pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek poinformował 10 lutego, że wojewoda mazowiecki zwrócił do uzupełnienia wniosek o decyzję lokalizacyjną w sprawie CPK. „Spółka ma na to 60 dni” – dodał.
„Nie ma dzisiaj dyskusji: zamykamy, czy nie zamykamy CPK. Audyt prowadzony jest po to, żeby ten projekt postawić +z głowy na nogi+. Trzeba go zracjonalizować” – powiedział Lasek w sobotę w TVN24. Jak zaznaczył, „nie mówimy, że zwijamy projekt, tylko budujemy nowoczesną infrastrukturę”. Wyjaśnił, że „prawdopodobieństwo utrzymania harmonogramu, o którym wspominał poprzedni pełnomocnik Marcin Horała wynosi poniżej 1 procent”. „Firmy zewnętrzne, rok temu powiedziały, że to będzie 5 procent” – dodał.
Lasek zaznaczył, że w związku z audytem, rozmowy z inwestorami są zamrożone. „Inwestorzy są w tzw. standby-u” – powiedział.
Na pytanie, czy jest gotowy masterplan i projekt terminala, Lasek powiedział, że „inwestycja ma swój masterplan i decyzję środowiskową, natomiast nie ma gotowego projektu terminala, który jest w trakcie realizacji”. „Nie została także wszczęta procedura ws. wniosku lokalizacyjnego. Z tego co wiem wniosek został zwrócony do uzupełnienia przez wojewodę mazowieckiego. Spółka ma na to 60 dni” – powiedział pełnomocnik rządu ds. CPK.
Zastrzegł, że „jeśli będzie decyzja o budowie CPK, to w tym roku będzie pozwolenie na budowę”.
Dopytywany, czy jeśli nie będzie budowy CPK, należy zrealizować projekty kolejowe, które „opakowują” lotnisko, Lasek oświadczył, że „powinno się zrealizować te projekty, które są niezbędne z punktu widzenia ruchu” kolejowego. Zastrzegł, że „istotna jest także kolejność”. „Dziś nikt nie kwestionuje budowy nowych linii dużych prędkości w przebiegu tzw. Y, czyli Warszawa-Łódź-Wrocław, ale już mało kto mówi, które z tych odcinków zaowocowałby największym skróceniem podróży” – powiedział. Zauważył, że „największy zysk byłby na odcinku Wrocław-Łódź”.
Lasek podkreślił, że spółka CPK rozmawia o koordynacji najważniejszych inwestycji kolejowych z PKP i PLK. Przyznał, że w przypadku istnienia CPK nie ma sensu utrzymywania lotniska Chopina w Warszawie. Zastrzegł, że „tak czy inaczej musimy dzisiaj zainwestować w lotnisko Chopina i port w Modlinie”.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa. (PAP)
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz! Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Komentarze